مرکزی

ساخت و ساز غیرمجاز از چالش های مهم شهر ساوه است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، امیررضا یوسفیان شب گذشته در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ساوه با بیان اینکه سه حوزه خدمات شهری، عمران و اداری مولفه‌های اصلی مدیریت در شهرداری است، گفت: توجه به زیرساخت‌ها بعنوان توسعه پایدار معنی پیدا می‌کند که ساوه نیاز مبرم به تامین زیرساخت در حوزه‌های مختلف دارد. 

وی با بیان اینکه در بررسی نقاط مختلف شهر بیش از ۲۰ نقطه حاشیه شهر وجود دارد، افزود: وقتی مناطق حاشیه شهر بوجود آید طبیعتا عرصه برای سوء استفاده کنندگان ار اراضی ملی و برخی دلالان فراهم خواهد شد که ذیل حوزه عمران و شهرسازی باید به آن رسیدگی شود. 

شهردار ساوه ادامه داد: ساخت و ساز غیرمجاز یکی از چالش‌های مهم شهر ساوه است که عمده‌ترین نگرانی آن علاوه بر بوجود آمدن حاشیه‌های شهر، عدم وجود ایمنی کافی در موارد خطر است.

یوسفیان توسعه متعادل و توزیع عادلانه خدمات را مد نظر مدیریت شهری دانست و گفت: از دیگر مشکلات مهم در شهر ساوه نبود حریم مشخص است که باید در دوره‌های بلند مدت طی ۱۰ تا ۳۰ سال ضمن تهیه نقشه راه، برنامه ریزی های مدیریتی صورت بگیرد. 

وی با تاکید براینکه شهر ساوه در مرحله نگهداری است نه توسعه عنوان کرد: کار شهرداری باید شناسنامه و بصورت علمی انجام شود و این مهم با فراهم شدن فضای کارشناسی و اعتمادسازی بین مردم که جامعه هدف هستند شکل خواهد گرفت. 

شهردار ساوه اقدامات سنجیده را راهکار برون رفت از برخی مشکلات دانست و گفت: بعنوان مثال در حوزه پسماند مشاهده شد که سطل‌های زباله از شهر جمع آوری شد اما راهکار جایگزینی برای آن ارائه نشد که همین امر اعتراض شهروندان را بدنبال داشت.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل با یک اقدام عاجل در یکی از خیابان‌های شهر ۳۵ سطل زباله جانمایی شد که در کنار آن نیز لازم است بحث مدیریت زباله گردها و کنترل شیرابه ها نیز انجام شود. 

امیررضا یوسفیان سطح توسعه شهر ساوه در طرح تفصیلی را ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: شهر ساوه بواسطه صنعتی بودن و رشد روز افزون جمعیت مشکلات خاص خود را دارد و تا رسیدن به چشم انداز مورد نظر فاصله زیادی وجود دارد اما به آن خواهیم رسید. 

وی تعامل با رسانه‌ها را اصلی مهم در پیشبرد اهداف شهرداری دانست و اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان رکن چهارم جامعه مطالباتی از دل مردم دارد و اگر به این حوضه توجه اساسی شود قطعا به نتیجه دلخواه مردم ختم خواهد شد.

وی شفافیت را اصلی مهم در شهرداری دانست و گفت: برای جلب اعتماد مردم و رسانه ها از امروز اجازه حضور رسانه‌ها در کلیه مناقصات و بازگشایی پاکات مناقصه صادر خواهد شد تا مردم از چند و چون مناقصات با خبر باشند.

یوسفیان ساوه را خاستگاه فرهنگ و هنر دانست و اضافه کرد: یکی از کمبودهای قابل لمس در این شهر بحث فرهنگی است که باید در این زمینه با بهره مندی از تجربیات فعالان این عرصه و کارشناسان فضا را برای استفاده شهروندان خصوصا قشر جوان با ایجاد گذرگاه‌های فرهنگی و گردشگری فراهم کرد.

شهردار ساوه با بیان اینکه ساختار بودجه در سال ۱۴۰۱ از سنتی به مشارکتی – سرمایه گذاری تبدیل خواهد شد گفت: تلاش می‌کنیم کارهای بر زمین مانده شهرداری را طی ۲ – ۳ سال آینده انجام دهیم و تا آن زمان تلاش می‌کنیم پروژه جدیدی را تعریف نکنیم.

در ادامه این نشست جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا