خراسان شمالی

سازش در چهار فقره پرونده قتل عمدی در خراسان‌شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، عصر امروز سید ابراهیم محجوب، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: طی هفت‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در چهار فقره پرونده قتل عمدی، حصول سازش و مصالحه قطعی و نجات چهار محکوم‌علیه از اجرای مجازات قصاص انجام‌شده است.

این مقام قضایی گفت: خوشبختانه خراسان‌شمالی در حوزه صلح و سازش از دیرباز در ردیف استان‌های ممتاز کشوری قرار دارد به‌طوری‌که می‌توان اذعان داشت درنتیجه اقدامات اصلاحی انجام‌شده فرهنگ سازش به نحو قابل‌توجهی در بین مردم خراسان‌شمالی نهادینه‌شده است.

وی افزود: باوجود ظرفیت‌های فراوان این استان در این زمینه و اشاعه فرهنگ صلح و سازش در بین مردم خراسان‌شمالی انتظار داریم این روند اصلاحی تا پایان سال جاری بیش‌ازپیش بهبود یابد.

محجوب همچنین از تداوم مسیر اقدامات اصلاحی و تقویت زمینه‌ها و موجبات حصول سازش در چند فقره پرونده قتل عمدی نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با حصول سازش قطعی در این پرونده‌ها تا پایان سال جاری آمار مصالحه در این پرونده‌ها به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای  افزایش یابد.

رئیس شوراهای حل اختلاف  استان همچنین از بهبود ۹ درصدی عملکرد شوراهای حل اختلاف استان درزمینهٔ حصول سازش طی هفت‌ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در هفت‌ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۴۷ درصد پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه به سازش منتهی شده درحالی‌که این میزان در سال ۱۳۹۹ معادل ۳۸ درصد را نشان می‌داد.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا