چهارمحال و بختیاری

سازماندهی تمام ظرفیت گروه‌های جهادی برای کمک به زلزله‌زدگان

هوشنگ فولادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بسیج سازندگی با بنیاد مسکن پیرو بازسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله اخیر شهرستان کوهرنگ منعقد کرده بود در حال حاضر کلیه گروه‌های جهادی استان برای حمایت از مردم زلزله‌زده سازماندهی شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق تفاهم منعقد شده مردم آسیب‌دیده در صورت تمایل می‌توانند بازسازی منازل خود را به گروه‌های جهادی واگذار کنند، البته به شرط اینکه دریافت پروانه ساخت و پرداخت کلیه هزینه‌های بلاعوض و تسهیلات دریافتی از ستاد بحران تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه استان نیز مبلغی را به صورت بلاعوض برای ساخت منازل زلزله‌زدگانی که با این سازمان وارد قرارداد بازسازی منازلشان می‌شوند اختصاص داده است که بتوان با توجه به ورود به فصل سرما هرچه سریع‌تر منازل آسیب‌دیده بازسازی شوند.

فولادی تصریح کرد: طبق گفته رئیس ستاد بحران کشور که اخیرا در مناطق زلزله‌زده حضور یافت، دریافت پروانه ساخت برای منازل آسیب‌دیده از زلزله رایگان است و این موضوع به بنیاد مسکن ابلاغ شد تا در صورتی که مردم این منطقه پروانه ساخت دریافت کنند، می‌توانند برای ساخت منازلشان با بسیج سازندگی قرارداد بازسازی با منعقد کنند و این سازمان آمادگی دارد از همین امروز کار بازسازی را انجام دهد.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی استان در این مناطق برای ترمیم خطوط آب‌رسانی آسیب‌دیده  برای شرب و کشاورزی نیز اقدامات موثری داشته‌اند و آمادگی ادامه کمک‌رسانی به اهالی این منطقه را دارند.

به گزارش برگزیده های ایران در حال حاضر یک هزار و ۲۵۰ گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.  

انتهای پیام/۶۸۰۳۳

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا