سیاسی

سازمان هواپیمایی نظارتی بر قیمت بلیت‌ها ندارد/ قیمت تمام شده پروازها چه شد؟

صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران با اشاره به گرانی بلیت هواپیما و عدم رعایت قانون از سوی ایرلاین‌ها اظهار داشت: سازمان هواپیمایی باید پیش از گذشته به موضوع قیمت‌ بلیت‌ها عنایت داشته باشد. 

وی افزود: باید قیمت تمام شده بلیت هواپیما احصا شود و این کار کاملاً کارشناسی باشد نه اینکه اتحادیه‌های هواپیمایی و انجمن‌های هواپیمایی حرفی را بزنند و سازمان هواپیمایی آن اظهارنظر را قبول کرده و تأیید کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دو سال پیش قیمت تمام شده بلیت‌های هواپیمایی استخراج شده بود اما در بعد نظارت این موضوع رها شد.

بدری گفت: دو هفته پیش جلسه مشترکی بین کمیسیون عمران مجلس و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و نمایندگان از این عضو کابینه خواستند نظارت جدی‌تری در موضوع قیمت بلیت هواپیما داشته باشد چرا که پذیرفتنی نیست شاهد جولان دلالان در قیمت بلیت‌های هواپیمایی باشیم.

وی افزود: رستم قاسمی عزم لازم را برای نظارت بر سازمان هواپیمایی و بلیت‌ها دارد اما بایستی سازمان هواپیمایی کشوری عنایت لازم را به این موضوع داشته باشد و در ابتدای امر قیمت بلیت‌های هواپیما را مشخص کرده و نظارت جدی بر این موضوع داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: بایستی سقف بلیت مشخص شده تا به مردم فروخته شود و هیچ ایرلانی نبایستی از مقررات فروش بلیت تخطی کند و اگر اینگونه شد بایستی وزارت راه برخورد قاطعی با آنان کرده و درس عبرتی برای ایرلاین‌ها متخلف به وجود آورد.

بدری اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی بایستی قیمت بلیت هواپیما را تعیین و تثبیت کرده و نظارت بر آن را با استفاد از سامانه‌های مختلف و شفاف و آنلاین در نظر بگیرد.

وی افزود: در قانون و اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری آمده است که وزارت راه و شهرسازی بایستی قیمت بلیت‌های هواپیمایی را تعیین کرده و نظارت بر آن را در نظر بگیرد که این نظارت بایستی براساس قیمت تمام شده باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان هواپیمایی کشوری نبایستی در موضوع نظارت بر قیمت بلیت‌های هواپیما کوتاهی کند و بداند مجلس و کمیسیون عمران در این باره بسیار حساس است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا