سیاسی

سازوکار کنکور سراسری بسیار ناکارآمد و فاسد است/ کاهش ۳۷ درصدی درآمد سرانه مردم

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، محمود عباس زاده مشکینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان ماه) مجلس با اشاره به در پیش بودن سالروز ۱۳ آبان گفت: مبارزه با استکبار جهانی ایجاب می‌کند، توطئه و جهت توطئه و فشار دشمن را بشناسیم و کارکرد و عملکرد و اقدامات و تصمیمات خودمان را در مقابل آن تعبیه کنیم.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایطی زمام امور قوه مجریه را در دست گرفت که میانگین رشد اقتصادی کشور بر اساس گزارش رسمی مرکز پژوهش مجلس از سال ۹۱ تا ۹۸ صفر بوده است. اقتصاد ایران در این دهه ۴.۱ درصد کوچک شده است.

وی ادامه داد: در همین دوره با توجه به رشد جمعیت درآمد سرانه در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۰ به میزان ۳۷ درصد کاهش یافته است و این یعنی اینکه ظرفیت رفاهی خانواده‌ها به همان اندازه کم شده است.

عباس‌زاده مشکینی خاطرنشان کرد: نرخ فقر مطلق، در سال ۹۷ به میزان ۱۸.۵ درصد بوده است که افزایش ۳.۵ درصدی نسبت به سال‌های قبل را نشان می‌دهد و این یعنی اینکه ۳ میلیون نفر دیگر از شهروندانمان در این چند سال دچار فقر مطلق شده‌اند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به تلخی باید پذیرفت که در حال حاضر طرح و برنامه جدی و عملی در باره نحوه توسعه کشور نداریم و فقدان اتفاق نظر در سطوح عالی کشور در باره اهداف و مسیرهای توسعه کشور هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی روشن و مطمئن نیست.

وی افزود: آقای زلفی‌گل! سازوکار کنکور سراسری بسیار ناکارآمد و فاسد است. مشکلی که در سال‌های اخیر به واسطه رشد روزافزون وسایل ارتباطی و بروز و ظهور بیشتر آن، مسأله فروش و دلالی سؤالات آزمون سراسری را به دنبال داشته است که علاوه بر تضییع حقوق عمومی شرکت‌کنندگان، موجب تضییع حقوق عامه مردم و فرزندانمان شده است.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد: این مسأله باعث شده تا متخلفین بی‌بهره از دانش و سواد کافی در آینده نه چندان دور بر کرسی‌های دانشگاهی نشسته و این افراد بی‌صلاحیت در آینده به مناصب تخصصی در رشته‌های مختلف بنشینند. در اسرع وقت نسبت به اصلاح سازوکار کنکور که آینده فرزندان ماست اقدام شود.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در بایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/  


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا