ایلام

سالانه ۱۰۰۰ مترمربع فرش و گلیم در آبدانان تولید می‌شود

تیمور هاشمی رئیس صمت آبدانان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام اظهار کرد: ۵ کارگاه قالی بافی فعال در سطح شهرستان مشغول به فعالیت است و در کل شهرستان سالانه ۱۰۰۰ مترمربع فرش و گلیم از انواع ابریشم و نخ در طرح‌های مختلف در شهرستان تولید و روانه بازار فروش می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ که امورات فرش دست باف به اداره صمت واگذار شد تاکنون بیش از ۶۷۱ نفر از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای و اجرای دوره‌های آموزش این اداره و اتحادیه فرش دست باف روستایی مهارت‌های قالی بافی را فراگرفتند که از این تعداد ۴۴۰ نفر قالی باف از طریق سازمان تامین احتماعی از یارانه بیمه قالی بافی بهرمند شده‌اند.

رئیس اداره صمت آبدانان خاطر نشان کرد: از سال ۹۹ تا کنون تعداد ۳۰ بافنده خانگی رقمی معادل ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند و در سال جاری هم برای ۷۱‌ نفر از قالی بافان به صورت رایگان کلاس آموزشی در زمینه قالی بافی برپا شد که تاثیر به سزایی در کیفیت و تولید فرش دست باف داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ به ۳۶ نفر از افراد بافنده که در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند مبلغی معادل ۷ میلیارد ریال در قالب بافنده خانگی، قالی بافی مستقل و پشتیبان پرداخت شده است.

هاشمی گفت: از مشکلات قالی بافان تهیه مواد اولیه است که به دلیل افزایش قیمت قالی بافان در تهیه آن با مشکل روبرو شده‌اند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا