قم

سالانه ۱۰۰ قمی قربانی سوانح رانندگی درون شهری می شوند

به گزارش برگزیده های ایران از قم، سیدمحمدحسین دهناد در نشست خبری پیش از ظهر امروز در سالن رضوان شهرداری قم اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده ۷۰ درصد از سفرهای درون شهری شهروندان قمی در مسافت کمتر از ۳ کیلومتر انجام می گیرد که نیاز چندانی در آن‌ها به استفاده از خودرو نیست.

وی ادامه داد: در سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم برنامه‌ای جهت استفاده از دوچرخه در سفرهای کمتر از یک کیلومتر و توسعه و استانداردسازی پیاده‌راه‌ها با هدف کاهش استفاده از خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: بر مبنای آمار استانی در ۱۵ سال گذشته میزان استفاده از ناوگان عمومی در سفرهای شهری با کاهش ۱۰ درصدی از ۱۸ درصد به کمتر از ۸ درصد رسیده در حالی که در این مدت تعداد خودروهای شخصی سه برابر و سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری دو برابر شده است.

دهناد بیان کرد: شهرداری قم تلاش می‌کند با به‌روزرسانی و ورود به عرصه‌های نوین خدمات‌رسانی مانند ارائه کارت‌های شهروندی با امکانات ویژه، دخیل‌کردن رضایتمندی و نظر شهروندان در فعالیت ناوگان عمومی و تعین زمان حرکت و توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها و خطوط عبوری بخشی از سهم از دست رفته خود در حمل مسافر را جبران کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تدوین سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، بیان داشت: در این سند مباحثی مانند دوام زیرساخت های موجود، کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده، توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه و پیاده‌راه‌ها و آموزش مسائل ترافیکی از دوران مدرسه مورد توجه بوده است.

دهناد همچنین آخرین وضعیت قطار شهری قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: فاز نخست خط یک مترو قم حدفاصل میدان کشاورز تا میدان مطهری در حال تست گرم است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا