قم

سالم شدن جامعه مشروط بر تقویت ارتباط مردم و عالمان است/مجید شبستری فقیه خستگی‌ناپذیر در دفاع از دین بود

به گزارش برگزیده های ایران از قم، آیت‌الله محسن اراکی امشب در مراسم بزرگداشت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به تعبیر احادیث معصومین از علما به‌عنوان دژهای اسلام اظهار کرد: علما در حدیث دیگری به سنگرداران تعبیر شده‌اند چراکه این افراد سنگربانان و دیدبانان جبهه‌ای هستند که شیاطین و دشمنان خدا از آن جبهه برای نفوذ در زندگی و دین مردم استفاده می‌کنند؛ در حقیقت علما از هویت مردم حراست می‌کنند چراکه جامعه‌ای که هویت سالم دارد و در مسیر خداست در امان از گزندهاست.

وی اضافه کرد: اگر می‌بینیم در بسیاری از مقاطع زمانی روحانیت و فقیهان را دشمنان مورد تهاجم قرار می‌دهند تا با ایجاد فضای منفی میان مردم و عالمان دینی فاصله بیندازند دلیلش این است که وقتی بین مردم و عالمان فاصله افتاد ربودن هستی مردم آسان و جامعه بدون حفاظت می‌شود و مرز و دروازه‌ای در آن نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر عالمان دینی نباشند و جامعه بدون نگهبان باشد، سایر نعمت‌‌های الهی هم برای جامعه سودی نخواهد داشت. فقهای بصیر و دلسوز قدر مردم را می‌دانند و به دنبال رفع مشکلات مردم هستند؛ این افراد با مردم و در میان مردم زندگی می‌کنند و درد و رنج مردم درد آنهاست.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله شبستری از اینگونه عالمان دینی بود. بنده افتخار داشتم که محضر این عالم بودم، همیشه دغدغه مندی و تلاش او برای حل مشکلات مردم و دفاع از دین اسلام، مذهب اهل بیت(ع) و ارزش‌های متعالی جامعه قابل مشاهده بود. این عالم از پیشتازان صحنه دفاع از دین بود و هر جا دین مورد تهاجم قرار می‌گرفت یعنی هویت مردم مورد تهاجم قرار می‌گرفت، فقیه خستگی ناپذیر پیشتاز در دفاع بود.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ما برای اینکه بتوانیم جامعه سالمی داشته باشیم باید رابطه میان جامعه و عالمان دینی را تقویت کنیم. هم عالمان دینی باید تلاش کنند فاصله‌ای میان آن‌ها و مردم به وجود نیاید و هم خود مردم باید هوشیار باشند و بدانند هر جا عالم باشد عامل هوشیار و بصیرت است؛ مردمی که از عالم پیروی کنند موفق می‌شوند و به سلامتی در دین و دنیا می‌رسند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین ماموریت ائمه اطهار(ع) را پاسداری از هویت جامعه اسلامی دانست و گفت: جامعه اسلامی بعد از رسول خدا برابر یک تهاجم سنگین قرار گرفت که آثار آن تا امروز باقی مانده است.

اراکی عنوان کرد:  جامعه‌ای که از امامت امام معصوم تهی شود بی‌هویت می‌شود و در معرض دستبرد مهاجمان قرار می‌گیرد.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، آیت‌الله علیرضا اعرافی، آیت‌الله سید محمد سعیدی، آیت‌الله عباس کعبی و آیت‌الله سید احمد خاتمی حضور داشتند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا