Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
سال آینده نیازمند جذب 40هزار میلیارد تومان سرمایه برای آذربایجان‌غربی هستیم - خبرگزاری برگزیده های ایران
آذربایجان غربی

سال آینده نیازمند جذب ۴۰هزار میلیارد تومان سرمایه برای آذربایجان‌غربی هستیم

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی پیش از ظهر امروز ۱۵ دی در جلسه کارگروه امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال آذربایجان‌غربی اظهار داشت : شناسایی و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان یک نیاز اساسی بوده و این مهم باید برای توسعه استان در دستور کار قرار گرفته و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان هرچه بیشتر فعال‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه‌های مختلف در استان بایستی بیشتر مورد توجه قرار گیرد گفت: هیچ طرح اشتغال‌زایی نباید در استان بلاتکلیف باشد و به دقت در این خصوص نظارت و بررسی‌ها باید انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت نظارت بر روند پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی، بیان کرد: باید توجه شود که آیا طرح‌های ارائه شده و تسهیلات اعطایی در مسیر خود حرکت و مصرف شده است و در صورت جواب منفی و بی توجهی گیرندگان تسهیلات، باید پاسخگوی این مسئله باشند.

معتمدیان با بیان اینکه یکی از مهمترین‌ترین برنامه‌های اجرای در استان حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی با بیشترین حمایت از سوی نهادهای مرتبط، خواهد بود عنوان کرد: حمایت از طرح‌های توسعه‌ای واحدها با رویکرد افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و تلاش برای تامین سرمایه ثابت و در گردش و حل مشکلات با دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌ها در استان است.

استاندار آذربایجان‌غربی برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم در سال آینده را بسیار پربار بیان کرد و گفت: تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور با سهم ۳.۵ درصدی بهره وری از جمله مواردی است که نیاز به بهره وری روزافزون را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پیشران‌های اصلی استان در ارتقای بهره وری، بخش کشاورزی است که باید به صورت ویژه در این حوزه برنامه ریزی شود. و سهم بخش کشاورزی در حوزه اشتغال ۳۵ درصد و ۱۷.۷ ارزش افزوده در این بخش است.

معتمدیان سهم سرمایه‌گذاری را در رشد اقتصادی مدنظر سال آینده کشور و استان بیشتر از بهره وری دانسته و اضافه کرد: در این بخش، نیازمند جذب ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه هستیم که باید در این باره، همه ما با جدیت وارد کارزار شویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای تحقق این رشد اقتصادی در هر ۲ حوزه بهره وری و سرمایه‌گذاری، راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت است و بخشی از رشد اقتصادی نیز به سمت تحقق پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا