لرستان

سال ۱۴۰۱ تجمیع حقوق را در شهرداری اجرایی خواهیم کرد/ مشکلات مالی دلیل توقف پروژه‌های عمرانی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، سعید فتوحی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مردم نسبت به شهرداری بدون اعتماد هستند، اظهار کرد: متاسفانه ارتباط دوسویه بین مردم و شهردار وجود ندارد و همین باعث شده که مشارکت مردم در پرداخت عوارض پایین باشد، اما در صورتی که کار صادقانه انجام شود مردم مشارکت خواهند کرد.

وی بدهکاری شهرداری خرم‌آباد را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از طرفی بودجه امسال شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان است و گفته‌اند ۱۲۰ میلیارد تومان زمین را هم بفروشید که هنوز نفروخته‌ایم، از ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ۲۵۰ میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود.

شهردار خرم‌آباد در پاسخ به برخی انتقادات درخصوص متوقف شدن پروژه‌های عمرانی سطح شهر گفت : به دلیل مشکلات مالی شهرداری بسیاری از پروژه‌ها کند پیش می‌رود، از طرفی پروژه‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی نشده است.

فتوحی به موضوع دستفروشان نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل بیکاری شاهد افزایش دستفروشان در سطح شهر هستیم، با وجود اینکه با نیروی انتظامی قراردادی مبنی بر پاک سازی دستفروشان منعقد کردیم اما به نظر می‌رسد این راهگشا نیست، زیرا دستفروشی منبع درآمد این افرد است.

وی در مورد پروژه شهربازی کیو نیز گفت: این پروژه اکنون از پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصدی برخوردار است و تمام تلاشمان این است که قبل از عید به بهره‌برداری برسد، سرمایه‌گذار قرار است ده سال از شهر بازی بهره‌برداری کند و سالانه ۷۵۰ میلیون تومان به شهرداری پرداخت کند بعد ازبهره‌برداری.

شهردار خرم‌آباد اما در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی برانتصابات در مدیریت شهری توضیح داد: نمی‌گویم توصیه‌ای در کار نیست اما انتصابات بر اساس تصمیم گیری خودم بوده و تا صد درصد رضایت نداشته‌ام اقدام به انتصاب نکرده‌ام.

فتوحی در خصوص وضع سرعت گیرهای سطح شهر گفت: تمام سرعت گیرهای نصب شده درخرم‌آباد براساس مجوز شورای ترافیک بوده است و اگر اجرا نکنیم به عنوان مقصر شناخته می‌شویم.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که هر سه ماه یکبار پارک‌های محله‌ی را برای افتتاح داشته باشیم تا شاهد افزایش سرانه فضای سبز باشیم.

شهردار خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکیدکرد: سه تقاطع غیر همسطح شریعتی حد فاصل ۲۴ متری کاکاوند به کوی فلسطین، ورودی مسکن مهر بعد از پل نه دی که وصل شود به بلوار ولایت جزو اولویت‌های ما است، به دنبال این هستیم تا قرارگاه خاتم ورود کند.

فتوحی تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ تجمیع حقوق را در شهرداری اجرایی خواهیم کرد و همه کارکنان شهرداری همه با هم حقوق را دریافت خواهند کرد.

وی در پایان صحبت‌های خود در خصوص دفع آبهای سطحی در میدان تیر و جنوب شهر گفت: پروژه دفع آبهای سطحی در میدان تیر با اعتباری دو میلیارد تومان از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، اما دفع آبهای سطحی جنوب شهر تا جلو دادگستری طبق برآوردها سه میلیارد و نیم تومان اعتبار نیاز دارد، مطالعات انجام شده و هفته آینده مناقصه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا