چهارمحال و بختیاری

سامان، رتبه نخست تولید نهال در چهارمحال و بختیاری

یزدان احمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: شهرستان سامان با داشتن ۶ نهالستان مجوزدار و تولید سالیانه بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال رتبه اول استان را در تولید نهال شناسه‌دار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان افزود: در راستای بررسی سلامت نهال‌های تولیدی جهت عرضه به بازار، کارشناسان حفظ نباتات استان و شهرستان به همراه کارشناس باغبانی شهرستان از نهالستان‌های مختلف بازدید و ضمن نمونه‌برداری، نکات فنی در خصوص تولید نهال را ارائه نمودند.

تولید بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال در سامان

احمدزاده تعداد کل نهال شناسه‌دار  تولید شده در سامان را بیش از ۲۰۰ هزار اصله عنوان کرد و افزود: مصرف داخلی شهرستان ۵۰ هزار اصله نهال بوده که بقیه زیر نظر کمیته‌ فنی نهال استان به سایر شهرستان‌ها و یا به استان‌های دیگر عرضه می‌گردد.

وی اظهار داشت: تعدادی نهالستان غیرمجاز نیز در شهرستان شناسایی شده است که پیگیری‌های لازم جهت تعیین تکلیف آن‌ها در حال انجام است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: نهال‌های تولید شده در مساحت تقریبی ۳.۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سامان کاشته می‌شوند و از مجموع نهال تولیدی ۷۰ درصد مربوط به تولید نهال بادام و مابقی به تولید نهال گردو، هلو، آلو، گیلاس و زردآلو اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان با اشاره به اینکه نهالستان‌های این شهرستان به طور مستمر توسط کمیته فنی نهال استان و کارشناس حفظ نباتات و باغبانی شهرستان مورد بازدید قرار می‌گیرند، یادآور شد: باغداران از نهالستان‌هایی که مجوز تولید نهال و همچنین گواهی سلامت حفظ نباتات استان را دارند، نهال خود را تهیه و استفاده کنند.‏

یادآور می‌شود، شهرستان سامان یکی از شهرستان‌های پیشرو در تولید نهال می‌باشد که سطح باغات آن بیش از ۱۵ هزار هکتار  است .

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا