لرستان

ساماندهی تاکسی‌ها به ایستگاه انتظار رسید/ آشفتگی زرد قناری‌ها در نبود پارک‌سوار

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، زندگی شهری برخلاف زندگی ساده روستایی، از زیبایی‌های طبیعی برخوردار نیست و فضای شهری به خودی خود زیبایی بصری ندارند و همین موضوع بر صدورت مبلمان شهری می‌افزاید.

مبلمان شهری را به تجهیزاتی شامل نیمکت‌ها، تیرهای برق ، سنگ فرش‌ها، کیوسک‌ها، شیرهای آتش نشانی و  حتی ایستگاه تاکسی یا اتوبوس است.

بله، ایستگاه تاکسی یا اتوبوس نیز می‌تواند جزئی  از مبلمان شهری باشد چرا که هم وجود ایستگاه‌های مناسب می‌تواند در زیبایی شهر تاثیرگذار باشد و هم می‌تواند سبب ایجاد نظم در سطح شهر شود.

شهرستان خرم‌آباد با وجود اینکه مرکز استان لرستان محسوب می‌شود اما از حداقل مبلمان شهری یعنی ایستگاه تاکسی و اتوبوس یا پارک سوار مناسب بهره‌مند نیست و حداقل‌های موجود در سطح شهر نیازمند ساماندهی اساسی هستند و همین برای مردم این شهر به دغدغه ای بزرگ تبدیل شده است.

در همین راستا خبرگزاری برگزیده های ایران برای پیگیری این موضوع به برخی از مسئولان مربوطه مراجعه کرد تا این دغدغه را پیگیری کند.

 

بافت قدیمی خیابان ها سدی بر سر راه ایجاد ایستگاه تاکسی

رضا بیرانوند، رئیس شورای شهر خرم آباد در این باره گفت: نبود زیر ساخت کافی، بافت قدیمی سطح شهر  و معبر‌ها  سبب شده است تا نتوانیم جانمایی مناسب برای ایستگاه تاکسی، اتوبوس یا پارک سوار داشته باشیم.

 وی عنوان کرد: بافت قدیمی خیابان‌ها و نداشتن تعریض سبب سختی کار برای ایجاد ایستگاه یا پارک سوار شده است.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد با تاکید بر  فرهنگ‌سازی عنوان کرد: عدم ساماندهی مناسب تاکسی‌ها و تردد ماشین‌های شخصی و جا به‌جایی مسافرقطعا اتفاق خوبی نیست که نیازمند فرهنگ سازی در سطح شهر خرم‌آباد است.

وی عنوان کرد: به دنبال ایجاد پارک سوار‌هایی مانند اسدآبادی هستیم که قطعا مورد پسند مردم وست.

بیرانوند با اشاره به اینکه در بحث حمل و نقل عمومی  مشکلات زیادی داریم افزود:  بیشتر مردم خرم‌آباد از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده می‌کنند در حالی که می‌توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از ترافیک جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: اگر به دنبال شهر زیبا هستیم از همه لحاظ باید امکانات و خدمات را به روز کنیم.

مهدی صفر بیرانوند نیز در گفت و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد عنوان کرد: ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس در این چند سال اخیر فرسوده و عملا از بین رفته‌اند و از برنامه‌های کوتاه مدت ما برای بازسازی است.

 

ایجاد و ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی

وی بیان کرد: هر مدیری یک برنامه دارد و سیاست ما و اولویت کوتاه مدت ما  برای ایجاد و ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و ایجاد پارک‌سوار است که باید در اسرع وقت انجام شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد بیان کرد: برای ایستگاه تاکسی جانمایی شده و حتی جانمایی و عملیات اجرایی ایستگاه‌های جدیدی مانند ایستگاه چنگایی و باباعباس و ماسور تا حدودی انجام شده و در دستور کار هستند.

وی عنوان کرد ایجاد ایستگاه تاکسی و پارک سوار بودجه زیادی لازم دارد که متاسفانه بودجه مصوبی در این راستا نداریم اما اگر نمایندگان مجلس ما کمک و همکاری داشته باشد می‌توانیم منابع مالی از وزارت کشور داشته باشیم تا این کار روند تندتری داشته باشد.

بیرانوند گفت: استفاده تاکسی در سطح شهر خرم‌آباد باید فرهنگ‌سازی شود و مردم برای جا به جایی از ناوگان حمل و نقل عمومی  استفاده کنیم.

وی افزود: اهرم ما روی تاکسی‌ها و آژانس‌ها است اگر مردم پای کار بیایند و از تاکسی‌ها  برای فعالیت‌های روزمره استفاده کنند کمک شایانی به شهرستان می‌شود و امنیت ناوگان حمل و نقل عمومی قطعا بیشتر است.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا