سلامت

ساماندهی نظام ارجاع پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی ضروریست

دکتر رضا عباسی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهار داشت: در این راستا شرایط فراهم شده و در گام اول، نظام ارجاع شهری برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی ساماندهی و راه اندازی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه صندوق بیمه همگانی از سال ۹۳ تشکیل شده است افزود: برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت بیمه شدگان مشمول نظام ارجاع می توانند علاوه بر خدمات در بخش دولتی از خدمات بخش خصوصی نیز استفاده کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار بیمه شده بیمه همگانی زیرپوشش بیمه سلامت استان بوده و از خدمات نظام بیمه سلامت در مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی بهره مند می باشند و بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی در صورتیکه با رعایت نظام ارجاع به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تنها مبلغ ۶ هزار تومان بابت ویزیت پرداخت می کنند.

عباسی گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می توانند هم اکنون به نزدیکترین پزشک عمومی مراجعه و در طرح پزشک خانواده ثبت نام کنند، این در حالیست که افراد بیمه شده می توانند در طول سال ۲ بار پزشک خود را تغییر داده و پس از غربالگری از طریق نظام ارجاع به بخش خصوصی نیز مراجعه کنند.

وی افزود: صدور نسخه الکترونیکی علاوه بر اینکه باعث تسهیل در روند ارائه خدمات به بیمه شدگان می شود باعث جلوگیری بسیاری از خدمات بی مورد و هزینه ساز نیز خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پرداخت های بیمه سلامت به موسسات درمانی به روز بوده بگونه ای که این اداره کل افتخار دارد تمامی نسخه هایی که از طریق سیستم الکترونیک توسط پزشکان ویزیت می شود به روز پرداخت خواهد شد.

وی همچنین در مورد پرداخت هزینه بیماران کرونایی گفت: تمام هزینه های مرتبط با این بیماران براساس پروتکل های مورد تایید وزارت بهداشت در تعهد سازمان بیمه سلامت است و ۹۰ درصد هزینه های بستری نیز از سوی این سازمان پرداخت می شود.

عباسی ادامه داد: آزمایش تشخیص بیماری کرونا به صورت ۱۰۰ درصد رایگان انجام و هزینه آن در بخش دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی با اشاره به حذف دفترچه بیمه سلامت گفت: هم اکنون براساس کدملی به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می شود و دفترچه ملاک بیمه بودن و نبودن افراد نیست بلکه کد ملی افراد باید در سامانه مربوطه ثبت شود و ارائه خدمات در مطب ها، کلینیک های ویژه، مراکز بهداشتی و درمانی و پاراکلینیک تنها با کد ملی انجام می شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: بیش از ۸۲۰ موسسه درمانی در استان اعم از پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، داروخانه ها، سونوگرافی و غیره در بخش خصوصی و دولتی با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند و به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان صندوق های بیمه سلامت همگانی و روستاییان عزیز به منظور تمدید پوشش بیمه ای خود و افراد خانواده می توانند با مراجعه به آدرس http//.bimehsalamatiranian.ir یا دفاتر پیشخوان نسبت به تمدید پوشش بیمه ای خود اقدام کنند.

عباسی گفت: از جمعیت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان ۲ میلیون و ۱۵۷ هزارو ۵۱۶ نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که بیشترین آمار بیمه شدگان نیز مربوط به بیمه شدگان روستاییان است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا