گیلان

ساماندهی و جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در رشت/انتقاد از آبفا گیلان درباره عدم پاسخگویی از محل تبصره ۳

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یازدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به فرا رسیدن هشتم آبان مصادف با سالروز شهادت حسین فهمیده بسیجی سیزده‌ساله و روز نوجوان اظهار کرد: یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر ایران اسلامی را گرامی می‌داریم و امیدواریم با درخشش آینده سازان ایران اسلامی فردایی بهتر برای کشور و شهر رشت رقم بخورد. 

محمد حسین واثق کارگرنیا به دغدغه شهروندان پیرامون افزایش حضور سگ‌های بلاصاحب در رشت اشاره کرد و گفت: این مشکل موجب گلایه شهروندان شده است و در کنار توجه به این مهم که باید زمینه زیست سالم برای تمامی مخلوقات فراهم شود اما در هر صورت حفظ امنیت شهروندان برای ما در اولویت است. 

وی با بیان اینکه شورای رشت به منظور رفع این مشکل در نامه‌ای خطاب به شهرداری رشت پیرامون جمع آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تاکیدات لازم را انجام داده است افزود: اجرای این مهم توسط سازمان پسماند شهرداری رشت در دستور کار قرار گرفته است. 

افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی به روزانه یک‌هزار تن 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به آغاز به کار آزمایشی فاز نخست کارخانه کودآلی با ظرفیت روزانه ۲۵۰ تن افزود: در اواخر ماه جاری نیز فاز دوم این شرکت با ظرفیت ۲۵۰ تن روزانه به بهره برداری می‌رسد و در مجموع ظرفیت تبدیل روزانه پانصد تن زباله در این کارخانه انجام می‌شود و در تلاشیم تا با بهره برداری از فاز دوم و سوم این پروژه روزانه یکهزار تن زباله در رشت کمپوست شود. 

افزایش قیمت قیر
کارگرنیا با بیان اینکه‌عدم ثبات قیمت موجب بروز مشکلات فراوانی در اجرای پروژه‌های عمرانی شده است افزود: قیمت قیر در زمانی که بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت تصویب می‌شد با شرایط فعلی بسیار تغییر و افزایش قیمت پیدا کرده است و این‌عدم ثبات قیمت مشکلات فراوانی را بهمراه دارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اجرای تبصره سه در رشت بیان کرد: این قانون پیرامون توسعه طرح‌های آب و فاضلاب شهری است و بخشی از منابع مالی مورد نیاز این طرح‌ها را می‌تواند به طریق مختلف تامین کند و یکی از راهکارها مشارکت مالی مردم و جذب سایر تسهیلات بر اساس پیشنهادات شرکت آب و فاضلاب در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب است. 

کارگرنیا با بیان اینکه در سال ۹۲ نخستین پیشنهاد برای بهره مندی از تبصره سه توسط آب و فاضلاب با تایید اعضای شورای رشت اجرایی شد افزود: این مجوز برای مدت زمانی یک سال بود و پس از آن نیز طی مصوبه‌ای دیگر مقرر شد که حساب جداگانه‌ای به منظور واریز مبالغ و هزینه آن پیرامون دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت اجرایی شود. 

وی با انتقاد ازعدم ارائه گزارش توسط اداره آب و فاضلاب گیلان به شورای رشت پیرامون درآمد و هزینه کرد از محل تبصره سه افزود: قرار بود هر سه ماه یک بار گزارش هزینه کرد از این محل درآمدی به شورای وقت اعلام شود و متاسفانه این اقدام هیچ گاه انجام نشد و قرار بود ادامه ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب در اولویت باشد و تصفیه خانه مسکن مهر نیز از محل اعتبارات آب وفاضلاب مرمت و بازسازی شود. 

روزانه یکهزار تن زباله در سراوان سرازیر می‌شود
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه روزانه یکهزار تن زباله در سراوان تخلیه می‌شود اظهار کرد: بخشی از این زباله مربوط به شهرهای دیگر است و زباله‌های تولم شهر، گوراب زرمیخ، املش و غیره نیز به سراوان سرازیر می‌شود و یقینا این شهرداری‌ها برای اجرای پروژه‌ها در سراوان باید مشارکت داشته باشند. 

سید شمس شفیعی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های انجام شده در سراوان بر عهده شهرداری رشت است افزود: متاسفانه ۴۳ خروجی فاضلاب که در گذشته تصفیه خانه داشتند، مدتهاست که رها شده‌اند و به داخل دو رودخانه گوهررود و زرجوب سرازیر می‌شوند و از فرماندار رشت، دادستان رشت و از تمامی دستگاه‌های مرتبط تقاضا داریم به این مسئله ورود کنند. 

وی به وضعیت پارک‌های رشت اشاره کرد و گفت: نگهبانان در این پارک‌ها به صورت ۲۴ساعته مشغول نگهبانی هستند و تقاضا دارم در نحوه انعقاد قرار داد با این نگهبانان زحمتکش تجدید نظر شود. 

بودجه شهرداری رشت واقعی نیست
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۰ مبلغ یکهزار و ۲۴۰ میلیارد تومان است اظهار کرد: متاسفانه این بودجه واقعی نیست. 

سید حسین رضویان به کمبود سطل‌های زباله در سطح پنج منطقه رشت اشاره کرد و گفت: برای تمامی پنج منطقه رشت بالغ بر هفتصد سطل زباله نیاز است که متاسفانه در شرایط فعلی توانایی خرید این تعداد سطل زباله وجود ندارد. 

وی به هزینه عمومی و اداری نهاد مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: از نهاد مدیریت شهری انتظار داریم هزینه‌های عمومی و اداری خود را کنترل کند. 

تامین گل و گیاه مورد نیاز شمال کشور در رشت
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رشت ظرفیت تولید و تامین گل و گیاهان شمال کشور را دارد اظهار کرد: مدیران توانمند در این باره در مجموعه شهرداری رشت حضور دارند و می‌توانیم از ظرفیت آنان برای تحقق این مهم استفاده کنیم. 

مهدی نوری هریس با بیان اینکه فضای ترمینال رشت باید فرهنگ و نماد رشت را نشان دهد افزود: انتخاب علوی به عنوان شهردار رشت موجب خوشحالی‌ام شده است و امیدوارم با کار جهادی اتفاقات خوبی در این شهر رقم بخورد. 

وی با انتقاد از وضعیت ترافیک رشت گفت: از سال ۹۲ تا کنون اصناف رشت بدون اخذ مجوز از شهرداری رشت، نسبت به صدور مجوز برای اصناف اقدام می‌کند و این در حالی است که شهروندان تمامی مشکلات این حوزه را از جانب شهرداری می‌دانند و باید در این باره با جدیت ورود کنیم. 

درآمدهای حاصله از تبصره سه در یک پروژه مشخص هزینه شود
سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه درآمدهای کسب شده از محل تبصره سه باید برای یک پروژه مشخص هزینه شود اظهار کرد: اگر این درآمد برای یک پروژه مشخص، همچون رودخانه‌های رشت هزینه می‌شد بنده با آن کاملا موافق بودم و معتقدم این درآمد باید در یک پروژه عمرانی مشخص هزینه تا بازخورد آن به خوبی مشخص شود. 

عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با گذاشتن منابع برای تصفیه خانه مسکن مهر، بخش عظیمی از مشکل فاضلاب رودخانه گوهررود برطرف می‌شود اظهار کرد: قرار بود اداره آب و فاضلاب گیلان هر سه ماه یک بار بابت درامدها و هزینه کردهای حاصله از محل تبصره سه به شورا گزارش ارائه کند که این مهم انجام نشد و دغدغه اعضای شورای ششم رشت در این باره کاملا صحیح است.

آبفای گیلان در اجرای تعهداتش عقب افتاده است 
سید امیر حسین علوی با بیان اینکه این آخرین نطق بنده در مقام نمایندگی شورا است افزود: در مورد تبصره ۳ باید بگویم که با این افزایش قیمت‌هایی که در پروژه‌ها اتفاق می‌افتد این مبالغ کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. 

وی با تاکید به اینکه قرار بود مبالغ دریافتی از محل تبصره ۳ برای پاکسازی گوهر رود هزینه شود گفت: آبفای گیلان از تعهدات خود در این باره عقب افتاده است و قرار بود با احداث تصفیه خانه در مسکن مهر و گسترش آن به پارک بانوان مشکل رودخانه گوهر رود برطرف شود که در شرایط فعلی این مهم محقق نشده است. 

اعضای کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت مشخص شدند
در این جلسه محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت برای کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت به ترتیب نادر حسینی، هادی رمضانی، رضا عاشری مسعود عباس نژاد و مجید عزیزی را برای عضویت در نخستین سال فعالیت این کمیسیون تازه تاسیس پیشنهاد داد که با اعلام انصراف رضا عاشری به نفع سید حسین رضویان این افراد به عنوان اعضای این کمیسیون در سال نخست از فعالیت شورای ششم انتخاب شدند.

اعضای کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت مشخص شدند
در این جلسه محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت برای تشکیل کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت به ترتیب نادر حسینی، هادی رمضانی، رضا عاشری مسعود عباس نژاد و مجید عزیزی را برای عضویت در این کمیسیون تازه تاسیس پیشنهاد داد که با اعلام انصراف رضا عاشری، سید حسین رضویان به همراه دیگر اعضای ذکر شده برای عضویت در این کمیسیون در نخستین سال از فعالیت شورای ششم رشت انتخاب شدند. 

استعفای سید امیر حسین علوی از عضویت در شورای رشت 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با قرائت حکم سید امیر حسین علوی شهردار رشت از سوی وزیر کشور بیان کرد: امیدواریم با شناختی که وی از وضعیت شهر و مجموعه شهرداری رشت دارد و با تعامل فی ما بین شورا و شهرداری رشت، اتفاقات خوبی برای شهر رشت رقم بخورد. 

کارگرنیا استعفای سید امیر حسین علوی را در صحن شورا به رای گذاشت که مورد موافقت اعضای شورای شهر رشت قرار گرفت. 

با پذیرش استعفای سید امیر حسین علوی برای حضور و فعالیت در جایگاه شهردار رشت، حسن کریمی کرنق به عنوان نخستین عضو علی البدل شورا، به زودی وارد شورا می‌شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا