کهگیلویه و بویراحمد

ساماندهی گلزار شهدا اولویت بنیاد شهید استان است

به گزارش برگزیده های ایران از چاروسا، مدیرکل بنیاد شهید استان به همراه رئیس بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه در سفری به قلعه رئیسی ابتدا با حضور در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی با امام جمعه این شهر دیدار سپس با حضور در دفتر رئیس دادگستری چاروسا مشکلات گلزار شهدا این شهر را بررسی کرد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در نشست با مدیرکل بنیاد شهید استان با بیان اینکه عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به برکت خون مقدس شهیدان است تاکید کرد: همه مسئولان کشور در سطوح مختلف مدیون خون شهیدان میباشند و یقیناً فردای قیامت شهیدان از مسئولان و مدیران سوال میکنند بعد از ما نسبت به نظام انقلاب امام ولایت و آرمان ها و اهداف چه عملکردی داشتید؟
ما در برابر خانواده شهیدان و فرزندان شهدا مسئول هستیم.

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: امروز شهدا از ما مسئولان می‌خواهند که راه شهیدان را ادامه بدهیم راه شهیدان همان راه اباعبدالله الحسین(ع) است راه اباعبدالله الحسین همان شریعت و دین مبین اسلام است امروز باید مسئولان خودشان عامل به احکام اسلام باشند و نسبت به ارزش ها و باورهای دینی و ترویج آموزه های دین من خدمت به مردم و دفاع از آرمان های شهدا و انقلاب و نظام وارد میدان شوند و برای شهدا همسنگر تربیت کنند.

صلواتی تصریح کرد: بنیاد شهید میراث ارزشمندی بنام وصیت نامه شهیدان دارند این وصیت نامه ها مثل آیات قرآن و احادیث معصومین دلها و ذهنها را زنده میکند باید امروز شهیدان را به نسل نوجوان و جوان معرفی کرد باید با برنامه های متنوع و جذاب نسل نوجوان و جوان را با شهدا آشنا نمود نسبت به ساماندهی گلزار شهدا چاره اندیشی کنید وقتی یک فرد عادی جامعه از بین می رود و مقبره ها و قبر های آن چنانی برایش درست می کنند این حق شهدا نیست که هنوز گلزار و مقبره مناسبی نداشته باشند و لذا ساماندهی گلزار شهدا اولویت بنیاد شهید استان باشد مردم مومن و انقلابی بخش چاروسا بیش از ۶۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام نمودند ۲۰ شهید فقط دانش آموز دارند شایسته نیست بعضی از گلزار شهدای این منطقه مورد بی توجهی باشد.

امام جمعه قلعه رئیسی به خاطره از یک خانواده شهید اشاره و یادآور شد: در یک روز زمستان مادر شهیدی به دفتر مراجعه کرد گفت امام جمعه دیشب فرزند شهیدم را خواب دیدم می خواستم امروز بروم کنار قبر فرزندم با او درد دل کنم اما بخاطر هوای سرد نتوانستم بروم انتظار دارم یک سرپناهی برای شهیدان درست کنید تا در فصل زمستان بتوانم و زیارت شهیدم بروم از حضرتعالی درخواست می کنم برای ساماندهی گلزار شهدای شهر قلعه رئیسی به حرمت این مادر شهید اقدام کنید و انتظار است حضرتعالی به خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان بخش چاروسا توجه کنید نسبت به مشکلات و مسائل این عزیزان عنایت ویژه داشته باشید.

وی بیان کرد: نهاد نماز جمعه در بخش چاروسا جهت جرامی داشت یاد و نام شهدا هم نسبت به قرائت وصیت نامه شهیدان هم برنامه شبی با شهدا هم برنامه پنجشنبه های با شهدا و هم برگزاری نماز جمعه به یاد یکی از شهدا در هر هفته رسالت خودش را در جهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا انجام می دهد لازم است از حمایت ها و توجه مسئول محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه جناب آقای شریعت پور تقدیر و تشکر می کنم انتظار است و بقیه نهادهای فرهنگی در سطح استان و شهرستان و بخش هم نسبت به زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان وارد میدان شوند امروز با زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان تمام برنامه های دشمنان انقلاب و نظام و شهدا شکست می خورد شهدا ما را یاری می‌کنند.

 سرپرست بنیاد شهید در این دیدار گفت: تمام تلاش خودم را خواهم نمود که با تعامل و با نهادهای فرهنگی و همکاری آنان در جهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و خدمت به خانواده شهدا برنامه ریزی بکنیم و دین خودمان را به شهدا و انقلاب و نظام ادا کنم و تلاش خواهم نمود با همکاری مسئولان استان نسبت به ساماندهی و گلزار شهدا در بخش چاروسا اقدام کنم. 

فتاحیان گفت: از زحمات و تلاش‌های امام جمعه بخش چاروسا و ستاد نماز جمعه در جهت گرامی داشت یاد و نام شهدا تقدیر و تشکر می‌کنم.

در ادامه مدیرکل بنیاد شهید به همراه رئیس بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه با حضور در دادگستری چاروسا ابتدا با رئیس این دادگستری دیدار سپس با دعوت از خانواده شهدا مشکلات گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی را بررسی و پیگیری کردند.

در این نشست به دعوت رئیس دادگستری چاروسا از خانواده شهدا و صاحبان زمین اطراف گلزار شهدا حضور پیدا کردند و ساماندهی گلزار شهدا قلعه رئیسی بررسی شد.

حجت الاسلام صادق انصاری پور رئیس حوزه قضایی چاروسا در این نشست با بیان اینکه شهدا نماد عزت و سربلندی نظام و انقلاب هستند تاکید کرد: خانواده شهدا نماد دین‌داری و ولایتمداری در جامعه هستند و عمق ارادت خود به اسلام و ارزش‌های اسلامی را با تقدیم فرزندانشان نشان دادند و قدردانی از خانواده شهدا همواره وظیفه همه مسئولان و مردم بوده و هست و هیچ‌گاه نباید این ستارگان نورانی از یادها بروند.

رئیس حوزه قضایی چاروسا گفت: در بسیاری نقاط مشاهده می کنیم که بسیاری از خانواده شهدا شان و جایگاه شهدا حفظ نمی کنند اما حقیقتا خانواده شهدا در این منطقه و شهر تمام تلاش خود را برای حفظ جایگاه و شان شهدا بکار می گیرند که جای تقدیر دارد.

وی با تقدیر از خدمات ارائه شده توسط مردم به خصوص بزرگان این شهر در زمینه اهداء زمین به ادارات این بخش گفت: بزرگان این شهر در جهت اهداء زمین بسیار پیش قدم بودند و آنچه سوال کردم زمین بسیاری از ادارات این بخش را به صورت رایگان اهداء کردند و این نشان از دلسوز بودن و پای کار بودن این مردم دارد.

رئیس دادگستری چاروسا یادآور شد: اگر به جایگاه شهید و شهادت و جایگاهی که شهدا در اسلام دارند توجه کنیم قطعا حقی بالاتر از اهداء چند متر زمین و یا امثال چنین مواردی دارند و امیدواریم خیرین و کسانی که اطراف گلزار شهدا دارند در جهت ساماندهی هر چه بهتر گلزار شهدا همکاری و کمک کنند.

داریوش فاطمیان عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست با بیان اینکه خانواده شهدا نماد ایثار و از خودگذشتگی هستند یادآور شد: همدلی و تلاش رئیس دادگستری چاروسا برای حل مشکلات مردم اقدامی قابل تحسین و تقدیر است که دغدغه مند بودن ایشان در بسیاری مشکلات مردم قابل تحسین است.

وی افزود: امیدوارم برای ساماندهی گلزار همکاری صورت بگیرد تا فضای در شان شهدا آماده شود.

احمد پیرایش از صاحبان زمین گلزار شهدا هم در این خصوص از آمادگی جهت اهداء زمین و همکاری با بنیاد شهید شد.

خداکرم فتحی هم از صاحبان زمین گفت: بزرگان و به خصوص پدر ما از گذشته دور زمین های مختلفی به ادارات این شهر اهداء کرد که زمین خوابگاه شبانه روزی، کمیته امداد و راهداری و چندین چند اداره دیگر اهداء کرد که خود نماد تعصب برای این شهر بود و همیشه برای پیشرفت این شهر از هر تلاشی دریغ نمی کرد و الان هم این آمادگی داریم تا اگر زمینی نیاز باشد برای شهدا که جان خود را برای امنیت ما اداء کردند و امروز وظیفه ماست که حتی جان خود را در راه شهدا قرار دهیم.

وی افزود: با همه تلاش و همکاری که با ادارات این بخش داشتیم اما چندین هکتار از زمین ما هنوز منابع ملی هستند که امیدواریم پیگیری شوند تا آزاد و قابل ساخت شوند و در این صورت آماده هرگونه همکاری هم هستیم.

شریعت رئیس بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه هم در این نشست گفت: بر اساس قانون ساماندهی گلزار شهدا به عهده وزارت کشور و به خصوص شهرداری ها است و باید همه مردم به خصوص افرادی که زمین اطراف گلزار شهدا دارند باید دین خود را به شهدا ادا کنند چرا که در جامعه امروزی درب شهید و شهادت باز است و باید فضا به اندازه کافی باشد تا اگر اتفاقی رخ دهد مکشلی در این خصوص نداشته باشیم.

امین اورنگ عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست گفت: شهدا چشم و چراغ این ملت اند اگر این از خودگذشتگی ایثار و مقاومت نبود ما در مقابل دشمنان این ملت خوار و سرافکنده بودیم
شهدای ک ازجانشان، مالشان و زندگی شان گذشتن تا دین و امنیت ما پایدار باشد لذا برهمه ماها واجب است ک ب این خانواده شهدا نهایت توجه و قدردانی را داشته باشیم.

 روشنایی و تجهیز گلزار شهدا باتوجه به اکثر برنامه های فرهنگی در این مکان انجام میشود

نصب تابلو ۹شهید شهر قلعه ریسی در سردر این گلزار 

ساماندهی گلزار شهدای گمنام

دیدار با خانواده های شهدای این شهر و توجه به این خانواده ها

فتاحیان سرپرست بنیاد شهید استان هم در این نشست با بیان اینکه خداراشاکرم که خدمتگذار خانواده شهدا هستنک عنوان کرد: در طول خدمت ۲۸ساله آنچه که تاکنون توانست پیشرفت و عزتی داشته باشم مدیون شهداست و خود را همیشه به عنوان یک خدمتگذار در برابر خانواده شهدا می دانم و در طول زندگی برکات فراوانی از خدمتگذار بودن در برابر خانواده شهدا مشاهده کردم.

فتاحیان گلزار شهدا در شهرها را امامزاده های شهرها دانست و تصریح کرد: گلزار شهدا نماد شهرها هستند و محصور بودن گلزار شهدا سبب نگرانی مردم و خانواده شهدا می شود که امیدواریم خیرین عزیزی که اطراف گلزار شهدا هستند همکاری بسزایی داشته باشند تا این فضا محصور نشود.

سرپرست بنیاد شهید استان با بیان اینکه آماده هرگونه کمک با صاحبان زمین اطراف گلزار شهدا هستم تصریح کرد: ۹۳درصد گلزار شهدا ساماندهی شده و تکمیل شدند و ۱۳گلزار شهدا در استان داریم که هنوز سامانده نشدند و در تلاش هستم تا شاید بتوان آنها را با جذب اعتبار ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا