کرمان

سامانه بارشی قوی وارد کرمان می‌شود/هشدار مدیریت بحران استان به مسئولان و مردم

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، مجید سعیدی عصر امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با حضور رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در شهرستان بم با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر شکل‌گیری سامانه بارشی در استان طی هفته جاری اظهار داشت: عصر چهاشنبه هشتم دی ماه سامانه بارشی قوی از مناطق جنوب و غرب وارد استان می‌شود و به تدریج کل استان را فرا خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: تا روز دوشنبه هفته بعد ۱۳ دی ماه شاهد بارش‌های متناوب در سطح استان هستیم، بارندگی در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود و بیشترین شدت برای مناطق جنوبی استان پیش‌بینی شده است.

سعیدی با تاکید بر آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ستادهای مدیریت بحران شهرستانی تصریح کرد: آبگرفتگی معابر بسیار محتمل است و شهرداران باید تدابیر لازم را ببینند، فرمانداران نیز دهیاری‌ها را ملزم بر آمادگی کنند و ماشین‌آلات دهیاری‌ها باید فراخوان داده شده و به روستاها برگشت داده شوند.

وی بیان کرد: در این ایام بارش در استان‌های همجوار فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم بسیار بالاست، لذا هم‌استانی‌ها سفر به این مناطق نداشته و حداقل تردد در جاده‌ها شاهد باشیم.

سعیدی یادآور شد: از ابتدای امسال ۱۱ جانباخته در وقوع سیلاب‌ در استان داشتیم، لذا باید اطلاع‌رسانی‌ها بیشتر شوند و هشدارها و آگاهی‌بخشی به هم‌استانی‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا