سیاسی

سامانه رصد شاخص‌های سبک زندگی ایجاد می‌شود

سامانه رصد شاخص‌های سبک زندگی ایجاد می‌شود

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس قرار دارد.

وکلای ملت در این جلسه با بند (ب) ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر با ۱۶۲ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع، موافقت کردند.

طبق بند  (ب) ماده ۷۵ این لایحه ؛ به منظور احصاء دقیق و برخط (آنلاین) داده های آماری مورد نیاز به جهت تسهیل پردازش، تحلیل دقیق و ایجاد بستر مناسب برای آینده پژوهی روندهای سبک زندگی جامعه ایرانی، شناخت تحولات فرهنگی – ارتباطی و همچنین انتشار آنها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مرکز آمار ایران و راهبری و نظارت مرکز رصد و برنامه ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با رعایت اصل بیست و پنجم (۲۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی مصوب سال /۳۰ /۶ ۱۴۰۱ نسبت به راه اندازی سامانه رصد، پایش و سنجش مستمر شاخص های فرهنگ عمومی ، سبک زندگی مردم ، مرجعیت رسانه ای و وضعیت ارتباطات کشور اقدام نماید.

دستگاههای اجرائی و دارندگان پایگاههای داده موضوع این بند، موظفند نسبت به ارائه مستمر و جامع داده ها به این سامانه به صورت برخط (آنلاین) اقدام کنند.

بنابراین گزارش، مصوبات نمایندگان در جلسه علنی درباره جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و ابلاغ از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی دارد.

انتهای‌پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا