لرستان

سامان‌دهی و مدیریت کانون مداحان به صورت اصولی انجام شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از پل‌دختر، حجت الاسلام سید محسن موسوی ظهر امروز در گردهمایی مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) این شهرستان اظهار کرد: حفظ حرمت مناسبت‌های مذهبی، تعظیم شعائر الهی مانند ایام فاطمیه (س) بر همگان واجب است و در صورت هتک حرمت این ایام کانون مداحان پای کار باشند.

وی افزود: سامان‌دهی عضویت و مدیریت کانون مداحان در شهرستان باید با سازوکار مشخص و به صورت اصولی انجام شود.

امام جمعه پل‌دختر گفت: کانون مداحان برای انجام وظایف خود باید پویا، فعال و به روز باشد ودر این عرصه استفاده از تمام ظرفیت ذاکران در ترویج سیره اهل بیت (ع) موثر است.

وی بر شناسایی نقاط ضعف و قوت مداحان تاکید کرد و  افزود: باید تلاش شود مداحان در مداحی‌های خود در مناسبت‌های مذهبی از تحریف پرهیز کنند و مداحی‌ها و روضه‌ها باید از منابع مستند و معتبر باشد تا ایجاد شبهه نکند و باعث حماسه سرایی و ارتقا عزت اهل بیت (ع) نزد مخاطبان باشد.

موسوی با تاکید بر این‌که مداحان بازوی توانمند ستاد عتبات عالیات باشند، یادآورشد: فعالان فرهنگی و مذهبی و مداحان می‌توانند بیش از گذشته از ظرفیت نماز جمعه در فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنند.

امام جمعه پل‌دختر از برگزارکنندگان جلسه‌های مذهبی بانوان در شهرستان تقدیر کرد و گفت: بانوان در برگزاری این گونه مراسم‌ها فعال هستند و از این جلسه‌ها با مدیریت صحیح حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا