کرمانشاه

سایت بیمه کارگر ساختمانی کی باز میشه؟/ تأمین اجتماعی: منتظر مصوبه مجلس هستیم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، ایمان بیوس امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: حدود ۷۶۸ هزار نفر زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند که حدود ۳۹ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند.

وی در توضیح شرایط بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: با ۲۰ سال سابقه کار و ۵۰ سال سن یا ۲۰ سال سابقه کار و ۶۰ سال سن یا ۳۵ سال سابقه کار بدون شرایط سنی، بارنشستگی برای آقایان را داریم، ولی در مورد خانم‌ها شرایط سنی ۵ سال کمتر از آقایان است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه اشاره‌ای به بیمه کارگران ساختمانی و بسته شدن سایت از بهمن‌ماه سال گذشته داشت و افزود: کارگران ساختمانی جزء اقشاری هستند که بیش از یک دهه است به بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی پیوسته‌اند.

وی ادامه داد: بیمه‌ای که برای کارگران در نظر گرفته شده بود، کافی نبود. این قشر از کارگران چون کارفرما ندارند حق بیمه هفت درصدی را خود پرداخت می‌کنند و ۲۰ درصد باقی‌مانده هم باید از منابعی همچون محل ساخت و سازها تهیه شود که این منابع به‌درستی دیده نشده بود.

بیوس تصریح کرد: تقریبا دو ماه پیش مصوبه‌ای مجلس در این خصوص گذراند تا منابع اصلاح شود امیدواریم مصوب شود تا سایت برای ثبت‌نام کارگران جدید باز شود.

وی تصریح کرد: در کرمانشاه بیش از ۲۱ هزار نفر کارگر ساختمانی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی است که پالایش هم می‌شوند.

بیوس خاطرنشان کرد: هنوز منابعی برای بیمه کارگران جدید دیده نشده بنابراین فعلا سایت بسته شده و امکان بیمه شدن آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا