Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
سایه بی‌مهری مسؤولان بر سر برترین گروه سرود جنوب کرمان/استعدادهایی که در انتظار حمایتند - خبرگزاری برگزیده های ایران
کرمان

سایه بی‌مهری مسؤولان بر سر برترین گروه سرود جنوب کرمان/استعدادهایی که در انتظار حمایتند

به گزارش برگزیده های ایران از جیرفت، سال ۱۳۹۴ بود که گروهی متشکل از نوجوانان مسجدی جیرفت تشکیل شد که نامش را گروه سرود شهید پایدار گذاشتند.جمعی از نوجوان عاشق بدون داشتن حمایت‌کننده خاصی وارد گود کار فرهنگی شدند، استودیوی آنها شبستان مسجد بود و سیستم صوتی و امکانات‌شان سیستم صوت مسجد و گوشه‌ای از شبستان مسجد محل تمرین‌شان بود.

ایمان، جوانی عاشق و پیگیر، مسؤولیت این گروه را بر عهده داشت؛ به‌صورت حق‌التدریس و کار خصوصی بیرون هزینه‌های گروه را تامین می‌کرد؛ از هزینه تولید سرود و آهنگ و ضبط و استودیو و…گرفته تا خیلی دیگر از هزینه‌های پنهان گروه.

 حمایت نکردن مسؤولان و متولیان، جفا به استعدادهای این شهرستان است

ایمان عباس‌زاده سرپرست گروه شهیدپایدار جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: گروه شهید پایدار ۶ سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد و حالا به گروهی توانمند و متخصص تبدیل شده است. این گروه با شرکت در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری توانسته است رتبه‌های برتری را به‌دست بیاورد.

عباس‌زاده بیان کرد: این گروه، عنوان گروه برتر جنوب استان در جشنواره استانی را در چند سال گذشته از آن خود کرد و رتبه اول جشنواره کشوری آوای بی نشان‌ها در بخشی رأی مردمی و در بخش جشنواره‌های دفاع مقدس هم گروه سرود شهید پایدار توانسته رتبه‌های برتری را کسب کند.

سرپرست گروه سرود شهید پایدار جیرفت از ۳ سال اجرا در مراسم‌های آستان قدس در مشهد و در حرم رضوی خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت این گروه و تولیدات مناسب تخصصی، اجراهای زیادی در مناسبت‌های مختلف در استان و شهرستان‌های مختلف داشته است.

 عباس‌زاده با اشاره به اجرا در برنامه‌های زنده صداوسیمای مرکز کرمان تصریح کرد: گروه سرود شهید پایدار ظرفیت‌های بالایی دارد و با توجه به تولیدات مناسبتی، آمادگی بالایی برای اجرا در پخش‌های زنده تلویزیون دارد که می‌طلبد متولیان بیشتر این گروه را حمایت و میدان دهند.

سرپرست گروه سرود کشوری شهید پایدار خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان عضو این گروه از استعدادهای بالایی برخوردار هستند که در صورت حمایت‌ می‌توانند در حوزه‌های مختلف تولید اثر‌های فاخر را رقم بزنند.

 استفاده از گوشی برای تمرین گروه سرود

وی ادامه داد: کمبود امکانات یکی از مهمترین مشکلات گروه سرود شهید پایدار بود که کم‌کم ظرفیت حضور در مسجد‌الرسول جیرفت فراهم شد و در این مسجد گوشه‌ای از کانون در اختیار گروه سرود قرار گرفت تا امکان تمرین برایمان فراهم شود.

عباس‌زاده افزود: برای تولید سرود که ظرفیت استودیویی می‌خواهد، با امکانات اولیه در محل اتاق کانون مسجد مکانی را برای تمرین آماده کردیم و با توجه به اینکه نبود سیستم صوتی کار را برایمان مشکل می‌کرد، با همکاری دوستان و خانواده بچه‌های گروه این مشکل را به‌صورت موقت حل کردیم.

وی با بیان اینکه برای تمرین‌های گروه و تولید سرود در بسیاری از اثرها از گوشی استفاده کردیم، اضافه کرد: مسؤولان، ما را فقط برای اجرا و بالارفتن کیفیت برنامه‌های خودشان دعوت می‌کردند!

سرپرست گروه شهید پایدار از بی‌مهری مسؤولان جیرفت و متولیان گلایه کرد و گفت: با گذشتن چندین سال سخت و کمبود امکانات حالا گروه سرود کشوری شهید پایدار اثرهای خوبی فقط و فقط با داشته‌های شخصی خودم و خانواده بچه‌ها تولید کردیم که مورد توجه مسؤولان قرار گرفت؛ آن هم برای استفاده در برنامه‌های خودشان و شاید حضور ما را در بر نامه‌های خودشان وظیفه ما می‌دانستند.

 تولید ۱۲ اثر و سرود تولیدی با نام گروه سرود پایدار جیرفت 

سرپرست گروه پایدار با اشاره به برقراری ارتباط با اساتید بنام حوزه موسیقی، سرود و آهنگ‌سازی، عنوان کرد: توانستیم ۱۲ اثر را در استودیو تولید و ضبط کنیم که خدا را شکر همه این اثرها مخاطبان خاص خودش را دارد و با رونمایی از این اثرها ظرفیت گروه شهید پایدار بیشتر نمودار شد.

وی از بازخوانی ۳۰ اثر دیگر هم توسط این گروه خبر داد و با اشاره به ظرفیت انسانی و اعضای گروه شهید پایدار گفت: بچه‌های عضو گروه شهید پایدار از نظر علمی و تحصیلی از نخبه‌های دانش‌آموزی شهرستان هستند و به جز سرود در زمینه تلاوت قرآن، اذان و مداحی هم فعال هستند و رتبه‌های استانی و شهرستانی خوبی دارند.

سرپرست گروه شهید پایدار جیرفت با بیان اینکه این گروه هیچ‌گونه اسپانسر و حمایت‌کننده مالی برای تولید اثر ندارد، بیان کرد: برخی مجموعه‌ها و اداره‌ها با دعوت از گروه‌های خارج از شهرستان و حتی پرداخت هزینه‌های چندین برابری حاضرند این کار را انجام دهند، اما گروهی با ظرفیت گروه شهید پایدار که در این شهرستان و منطقه حضور دارد را فقط برای پرکردن زمانی که دست‌شان خالی‌ست، می‌خواهند؛ آن هم بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه مادی و معنوی.

 عباس‌زاده با ذکر این مطلب که حمایت‌های متولیان از این گروه سبب تشویق این نخبه‌ها و جوانان و نوجوانان خواهد شد، حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های دیگر فرهنگی را از این گروه خواستار شد و گفت: گروه سرود شهید پایدار با ظرفیتی که دارد توان تولید اثر و سفارش را در همه حوزه‌ها دارد.

وی با گلایه از وعده‌های پوچ برخی از مجموعه‌ها و مسؤولان افزود: ما پیش کسی دست گدایی دراز نمی‌کنیم؛ چراکه نام این گروه شهید پایدار است کسی که در دوران جوانی و‌نوجوانی در شرایط سخت و با سن کم از جیرفت برای دفاع از این کشور در مقابل دشمنان به پیکار برخاست و امروز بچه‌های گروه شهید پایدار هم با تحمل ۶ سال سختی و مشکلات متعدد این گروه عزتمندانه و با افتخار برای مردمان استان کرمان و جیرفت در سطح کشوری افتخار‌آفرینی کردند.

عباس‌زاده تصریح کرد: آقایان مسؤول در مقابل مسؤولیت اجتماعی خود و در راستای حمایت از قشر جوان و ‌نوجوانان فعال فرهنگی چه کرده‌اند؟ آیا با وعده و قول بی‌عمل می‌شود ظرفیت‌های فرهنگی را حفظ کرد؟؟

انتهای پیام/۸۰۰۳۲/ب/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا