کهگیلویه و بویراحمد

سایه سنگین خشکسالی بر گندم کهگیلویه/تولید گندم ۶۰ درصد کاهش یافت

حکمت نریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: ۱۲ هزار تن گندم مازاد بر مصرف شامل ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن سیلویی و یک هزار و ۶۰۰ تن بذری از کشاورزان شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به دیمی بودن بخش عمده مزارع کمبود بارندگی طی سال زراعی گذشته را عامل کاهش تولید گندم خواند و گفت:  در سال زراعی گذشته ۴۳۴میلی‌متر بارندگی داشتیم که در ۲ مقطع بسیار طولانی با عدم بارش مواجه شدیم و برخی مزارع نیز غیر قابل برداشت بودند.

این مسؤول گفت: سال گذشته ۲۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در شهرستان خریداری شده بود.بنابراین خرید گندم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافت.

نریمانی خرید ۵۰۰ تن دانه‌های روغنی کلزا را رکورد جدید در خرید این محصول دانست و گفت: برداشت محصول جو مطلوب بود اما به دلیل پایین بودن قیمت این محصول نسبت به بازار آزاد، معمولا جوکاران محصول خود را به دولت نمی‌فروشند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوا و بیش بینی‌های هواشناسی، امسال نسبت به سال گذشته وخیم‌تر بوده اما برنامه‌های گسترده‌ای در قالب سیاست‌گذاری‌های وزارتخات خانه و سازمان متبوع داریم در شرایط به وجود آمده کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا