کرمان

ستاد عتبات عالیات از یادگاران حاج‌قاسم است

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، سیدمحمد حسینی امروز در حاشیه بازدید از ستاد عتبات عالیات کرمان اظهار داشت: ما امروز توفیق داشتیم سر مزار شهید سلیمانی حضور پیدا کردیم و بعد هم در ستاد عتبات عالیات که از یادگاران حاج قاسم و یارانشان است که این کار بزرگ را سالهاست، آغاز کردند و محوری بر این شدند که مردم ایران بتواند در این کار بزرگ و ماندگار مشارکت کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد: این فرصت بسیار بزرگی است که خداوند توفیق داد حضور پیدا کنیم که از نزدیک شاهد تلاش عزیزان و ابتکارات خوبی که انجام شده در ستاد عتبات عالیات استان کرمان باشیم و خیلی‌ها زندگی خود را وقف این کار کردند که امیدواریم به بهترین وجه اداره شود.

وی تصریح کرد: مخصوصا در سال‌های اخیر که اربعین حرمت پیدا کرده و بیش از گذشته چشم جهانیان به کربلا و نجف دوخته شده، این مدیریت بسیار مهم است و از این جهت اینگونه کارها ارزشمند است، در گذشته هم اینگونه بوده و ایرانی‌ها همیشه حرمت به عتبات عالیات داشتند و هنر خود و سرمایه‌های خود را در آنجا به نمایش گذاشتند و هزینه کردند.

حسینی در خصوص جایگاه بازسازی عتبات عالیات نیز گفت: عده معدودی شروع به شبهه‌افکنی می‌کنند که گویا از بیت‌المال هزینه می‌شود در صورتی که از دیرباز مردم کمک می‌کردند و این همه محافل عاشورایی و محرمی دارند و مردم کاری که مردم عراق در اربعین انجام می‌دهند و موکب دارند و صحنه‌هایی خلق می‌کنند که بی‌بدیل است و اینها را مایه برکت زندگی خود می‌دانند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: در دوره رضاخان که روضه‌خوانی ممنوع بوده باز هم مردم دست بر نداشتند حتی در دوران صدام هم که سخت‌گیری بود نگذاشتند که این سنت حسنه تعطیل شود لذا این مایه برکت در زندگی و عشق مردم به اهل بیت است ولی یک عده‌ای این مسائل معنوی را درک نمی‌کنند که مسئله دیگری است.

به گزارش فارس، در این بازدید توضیحاتی توسط رسول فتحی معاونت فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان ارائه شد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا