گلستان

ستاری معاون رئیس‌جمهور وارد گلستان شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، صبح امروز سورنا ستاری با استقبال رسمی استاندار گلستان و مسوولان به منظور بازدید از طرح‌ها و افتتاح چهار پروژه فناوری وارد گلستان شد.

کارخانه نوآوری شهرستان گرگان که به عنوان «ششمین کارخانه نوآوری کشور» محسوب می‌شود امروز با حضور سورنا ستاری « معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» افتتاح خواهد شد.

کارخانه نوآوری گرگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این کارخانه تاثیر بسیار زیادی بر زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان گلستان دارد.

فاز یک کارخانه نوآوری گرگان از مهمترین پروژه حوزه فناوری است که امروز با حضور معاون رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

عوامل مختلفی برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها در کارخانه نوآوری گرگان مستقر هستند از جمله استارتاپ‌های پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری که به عنوان تامین‌کننده مالی در این کارخانه مستقر است.

دفتر تجاری‌سازی و مالکیت فکری معنوی برای ارائه خدمات در کارخانه نوآوری شهرستان گرگان مستقر است همچنین دفتر حقوقی و سه شتاب‌هنده ملی و استانی به نام‌های «علی‌بابا»، «دهقان شیمی» و «هینومکس» برای انجام فرایند شتاب‌دهی استارتاپ‌ها در این کارخانه مستقر هستند.

مجموعه لازم برای راه‌اندازی کسب و کارها در این کارخانه به صورت متمرکز وجود دارد و می‌تواند باعث رشد هرچه بهتر استارتاپ‌ها شود.

از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به گلستان می‌توان به افتتاح «خانه خلاق و نوآوری تقوی» و یا «خانه خلاق گرگان» که در فضای بافت قدیم شهرستان گرگان صورت می‌گیرد اشاره کرد خانه خلاق گرگان مساحتی حدود یکهزار مترمربع را داراست.

افتتاح سالن مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان با مساحتی قریب به یک‌هزار مترمربع واقع در ابتدای جاده «شصت‌کلاته» این شهرستان از جمله برنامه‌های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به گلستان است که با افتتاح این پروژه‌ها تاحدی مشکل زیرساخت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق در استان گلستان مرتفع می‌شود.

بازدید از مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری واقع در جاده «توسکستان» استان گلستان، افتتاح خط تولید پایلوت لبنیات مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی گلستان و برگزاری جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری گلستان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر یکروزه خود به شهرستان گرگان است.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا