البرز

سخنگوی سپاه: در صیانت از منافع ملی هراسی از دشمن نداریم

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم یوم الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی استان البرز که در مصلی شهر کرج با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشاره به عصابیت آمریکایی ها از اقتداری که جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان نشان می‌دهد گفت: ناراحتی آمریکایی ها از آنجایی است که توطئه‌ها و ترفندهای آن‌ها علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران محکوم به شکست بوده و چهار دهه کینه توزی آنان دستاوردی جز بی آبرویی و ذلت برایشان نداشته است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکایی ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از امور نظامی و دفاعی گرفته تا شیلات و کشاورزی ، تمام ثروت ملت را به تاراج می بردند و اگر از گوشه دست آن ها می چکید، سهم خاندان پهلوی و وابستگان دربار بود و مردمان این سرزمین از ثروت ملی سهمی نداشتند، اما امام (ره) این کشور را از حلقوم آمریکایی‌ها  بیرون کشید و تقدیم ملت ایران کرد.

وی بیا بیان اینکه در طول سه دهه پس از ارتحال امام خمینی (ره)‌، مقام معظم رهبری کشتی انقلاب را هدایت کرد و اکنون تمام مقدرات کشور در این سرزمین شکل می گیرد و شعار استقلال به مفهوم واقعی شکل پیدا کرده است.

سردار شریف با استناد به روایت‌هایی در خصوص تسخیر سفارت آمریکا در تهران گفت: شاه بیت تمام آن‌ها این است که امریکایی ها تمامی ظرفیت ها و قابلیت ها و تجارب خود را به کار گرفتند تا بتوانند انقلاب نوپای اسلامی ما را به زانو درآورند و تجارب قبلی خود مانند کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ را تکرار کنند اما  با سد هوشمند درایت امام (ره) مواجه شدند.

سخنگوی سپاه در ادامه اظهار کرد:  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ،سپاه را برای پاسداری از این نظام نوپا و انقلاب مردمی در کشور بنیان نهاد و فرزندان عزیز ملت ایران  با پوشیدن این لباس مقدس در صیانت و دفاع از منافع ملی و امنیت آفرینی برای ملت عزیز ایران ، همواره آمریکایی ها را خوار و خفیف کرده اند؛ به گونه ای که  در ۴۰ سال گذشته یک مورد هم نداریم که فرزندان ملت ایران با آمریکایی ها روبرو شوند و بازنده صحنه آمریکایی ها نباشند.

وی افزود: عزت آفرینی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران به برکت اخلاص  مادران این سرزمین که فرزندان شجاعی همچون شهید فهمیده ها ، شهید خرازی ها و قاسم سلیمانی‌ها تربیت کردند حاصل شده است و امروز به فضل الهی، با اندوخته ای از تجارب و دانشی فراوان تر و اشراف اطلاعاتی کامل با آمریکایی ها در مصاف هستیم.

سخنگوی سپاه با تاکید بر ضرورت انتقال آموزه ها و تجربیات گران سنگ گذشته به نسل کنونی و بازخوانی خباثت ها و توطئه‌های امریکا و دشمنان علیه ملت ایران توسط نسل جوان اظهار کرد: نسل دفاع مقدس و دوران انقلاب، شهدای شاخصی را می شناختند اما برای نسل جدید به لطف خداوند و طول عمری که به سردار دل‌ها شهید حاج قاسمی سلیمانی عطا شد، این  سردار شجاع دوران دفاع مقدس به عنوان نمونه و الگو برای نسل جدید زنده ماند و دیدیم که این سردار عزیز و بزرگوار چگونه با جهاد، شهامت، شجاعت و ولایتمداری خود چه عظمتی برای ملت ایران آفرید.

سخنگوی سپاه در ادامه تصریح کرد: آمریکایی ها بسیار تلاش کردند که بگویند ما جمهوری اسلامی را مهار می کنیم و شکست می دهیم و یا انقلاب اسلامی و گفتمان ولایت فقیه را از سیاست و اداره جوامع حذف می کنیم، اما غافل از این که این مهم  ریشه در قرآن کریم و فرهنگ اهل بیت (ع)  و پیام آسمانی آخرین فرستاده الهی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مادامی که یک ملت متحد و گوش به فرمان رهبری است ، آمریکایی ها کاری از پیش نخواهند برد،گفت:  امروز آمریکایی ها در داخل خود نیز با مشکلات اساسی  مواجه هستند و اوضاعشان خراب تر از چیزی است که در رسانه ها نمایش می دهند.

سخنگوی سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حرکت ناوهای امریکایی در گذشته به عنوان ابزاری مهم برای ارعاب و تحمیل خواست و اراده امریکا بر ملت ها قلمداد می شد گفت: روز گذشته همگان تصاویر خفت و ذلت آمریکایی ها را در رویارویی با فرزندان ایران اسلامی در خلیج فارس مشاهده کردند.

وی افزود: این تصاویر متقن و غیرقابل انکار است که آمریکایی‌ها  چندین ساعت به سکوت و فکر فرو رفته اند، زیرا  آن ها آمده اند تا  از سارقان نفت ایران حمایت و آنان را اسکورت و محافظت کنند،  اما سربازانشان پشت سلاح های مدرن خود خشکشان زده بود و  فرزندان رشید ملت ایران  را نظاره می کردند.

سخنگوی سپاه  بهانه تأمین امنیت آب‌راه‌های بین‌المللی توسط آمریکا  را تنها حربه ای برای حضور نامشروع در خلیج فارس توصیف و تصریح کرد: اقدام سپاه در پایان دادن به این دزدی دریایی بدون شلیک حتی یک تیر در واقع پاسخی به حضور نامشروع آنها در خلیج فارس بود و آمریکایی ها  می دانستند اگر دست به خطا زده، یا  ماجراجویی کنند،بارانی از موشک بر سر آن ها فرود خواهد آمد و با آماج حملات پهپادها  و شناورهای تندرو روبرو خواهند شد.

سردار شریف با تاکید بر اینکه بارها و بارها این موضوعات در صحنه رویارویی ما با آمریکایی ها در خلیح فارس و دریای عمان و دیگر نقاط اتفاق افتاده است، گفت:  جهانیان هنوز هم زانو زدن تفنگداران آمریکایی برابر فرزندان شجاع ملت ایران در نیروی دریایی سپاه را فراموش نکرده اند؛ همچنین اصابت موشک بومی ما در نیروی هوا فضا به پیچیده ترین پهپاد  و هواپیمای گلوبال هاوک آمریکایی هیچگاه از خاطره رویارویی و تقابل امریکا با ایران اسلامی حذف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در ۲ هفته گذشته بیش از ۱۰ بار ملت ما را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تهدید کرده است، گفت:  هیچ هراسی از دشمن برای تامین امنیت ملت عزیزایران وجود ندارد. فرزندان ملت  ایران  به برکت آموزه های قرآنی و هدایت های رهبری معظم انقلاب آنچنان قدرت نظامی و دفاعی بعد از دفاع مقدس فراهم کرده اند که ملت و کشور هرگز در صحنه ای غافلگیر نشود.

سخنگوی سپاه وقوع رخدادهایی مانند اقتدار دریایی ایران در صیانت از منافع ملی و به شکست کشاندن توطئه ی امریکایی ها را  برای برخی کشورهای منطقه درس آموز و معنادار توصیف و تصریح کرد:کشورهای منطقه نباید پای صهیونیست ها را به کشور خود باز کنند، زیرا  صهیونیست ها و آمریکایی ها  ام الفساد هستند و هر جا پا بگذارند آن نظام و ملت را در راستای خواسته های خود نابود می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی دولت های منطقه تصور می‌کنند با تکیه بر صهیونیست ها می توانند امنیت خود را تامین کنند اما غافل از اینکه رژیم جعلی صهیوینستی امروز بدترین وضعیت خود را می گذراند.

سردار شریف  با بیان اینکه جبهه مقاومت و حزب الله قدرتمند امروز بیخ گوش اسراییل غاصب قرار دارد، تاکید کرد : حتی در طول ۸۰ سال گذشته هرگز در سوریه یک نیروی قدرتمند و مصمم با پشتوانه مردمی برای رویارویی با رژیم صهیونیستی نداشتند، اما امروز کافی است صهیونیست‌ها دچار  خطای راهبردی شوند و بستری فراهم کنند که فرزندان امت اسلامی برای دفاع از قبله اول مسلمانان وارد عرصه شوند و برای همیشه شر این غده سرطانی را بکنند.

وی افزود: صهیونیست ها می دانند سروصدایشان در رسانه ها از ترس است؛  آن‌ها فکر می کنند با عملیات روانی و رسانه ای ملت ما را تحت تاثیر خود قرار می دهند و روی این نقطه تمرکز کرده اند که ۵۰ میلیون ایرانی جوان هستند که می توانند از طریق شبکه های اینترنتی و تلویزیونی آن ها را تحت تاثیر قرارداده و امید را از جوانان ما بگیرند.

وی با بیان اینکه کارشناسان مسائل استراتژیک در پیدا و پنهان به عظمت ملت ایران و هوشمندی رهبری معظم انقلاب اعتراف می کنند، تصریح کرد: در طول ۴۰ سال گذشته بنیان های ایران اسلامی مستحکم شده و در گام دوم انقلاب اسلامی می توانیم گام های مصمم تری برداریم و بعضی از مشکلاتی که داریم را حل کنیم و به عنوان یک ملت سربلند و شاداب در عرصه جهانی بدرخشیم.

سردار شریف اولین نیاز جوامع بشری و کشورها  را امنیت توصیف و  تاکید کرد: سپاه پاسداران ،  ارتش و نیروهای مسلح  با قاطعیت به ملت ایران  اطمینان می دهند که با توان افزایی که طی سالیان متمادی با تلاش مستمر و روحیه جهادی شکل گرفته، دشمنان قادر نیستند در حوزه نظامی و امنیتی  خسارتی به کشور وارد کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: دشمنان کارشان به جایی رسیده که ناوهایشان را برای حمایت از دزدان دریایی فرستاده اند و یا تصور می کنند با اختلال در سامانه سوخت می توانند مشکلی برای ملت به وجود آورند، اما  ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی توطئه های دشمنان را می شناسند و مانع تحقق نقشه های شوم آنان می‌شوند.

سردار شریف در پایان با تاکید بر اینکه در آستانه رسیدن به قله قرار داریم،گفت: ایران اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی با بهره گیری از تجارب گذشته ،گام های بعدی را مستحکم تر برمی دارد و به فضل الهی دشمن هیچ کاری از پیش نمی برد؛ ملت ایران بر استقلال و آزادی خود و بر پای بندی به نظام جمهوری اسلامی پای می فشارد و  امروز فصل میوه دادن و به ثمر نشستن ایستادگی و مقاومت است و آمریکایی ها این مهم را برنمی تابند و  وادار به رفتارهای ماجراجویانه می شوند.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا