قزوین

سد بالاخانلو امسال آماده آبگیری می‌شود

سد بالاخانلو امسال آماده آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در حاشیه بازدید مدیر سازمان حسابرسی استان قزوین و نمایندگان این سازمان در شرکت آب منطقه‌ای از روند اجرایی پروژه احداث سد بالاخانلو اظهارکرد: سد بالاخانلو با هدف تامین بخشی از نیاز آب شرب ۵شهر و ۳۰روستای جنوب استان و بهبود آبیاری ۴هزار و ۲۰۰هکتار از اراضی پایین در تلفیق با منابع آب زیرزمینی بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است.

او افزود: تغذیه مصنوعی، کنترل سیلاب‌های فصلی رودخانه و تامین حقابه و حفظ محیط زیست از دیگر اهداف ساخت این سد هستند.

ستوده با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی پروژه احداث سد بالاخانلو گفت: این سد در حال حاضر بیش از ۸۱درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی بدنه سد نیز ۹۳درصد بوده و با این روند اجرایی مناسب و البته حمایت‌های مدیران ارشد استانی و وزارت نیرو بزودی سد بالاخانلو آماده آبگیری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر کلیه جبهه های کاری در این پروژه فعال بوده و تعداد ۱۲۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در کارگاه این سد به همراه ۱۵۵ نفر نیرو مشغول به فعالیت می باشند.

او افزود: برآورد ریالی این پروژه حدود یک هزار میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار برای پروژه تامین شده و با توجه به قرار گرفتن این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار آبرسانی وزارت نیرو، پیش‌بینی می‌شود و در ادامه نیز اعتبارات مناسبی جهت تسریع در روند اجرایی پروژه تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال این پروژه نیز اظهارکرد: قرارداد با پیمانکار خط انتقال این سد نیز منعقد شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه به منظور شروع عملیات اجرایی هستند که مستلزم تامین اعتبارات مورد نیاز به مبلغ یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است.

شایان ذکر است سد بالاخانلو در ۳۵کیلومتری جنوب غربی بوئین‌زهرا با ارتفاع ۶۸متر از بستر و حجم مخزن ۳۸.۵میلیون مترمکعب بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا