خراسان رضوی

سرانه آموزشی خراسان رضوی از میانگین کشوری کمتر است/واکسیناسیون ۷۰ درصد دانش آموزان بالای ١٢ سال خراسان رضوی

به گزارش برگزیده های ایران از قوچان، قاسمعلی خدابنده امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مدرسه خیرساز آموزشگاه قاضی قوچان اظهار کرد: میانگین سرانه آموزشی در استان ۴/٢ متر مربع بوده که این رقم یک متر از میانگین کشوری کمتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سرانه آموزشی ۸/٣ مترمربع تعریف‌ شده است، افزود: با توجه به جمعیت یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموزی خراسان رضوی و برای رسیدن به سرانه تعریف شده در سند تحول باید بیش از ۵ میلیون مترمربع فضای جدید ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سرانه آموزشی و احداث فضاهای آموزشی جدید کار ساده ای نیست، ابراز کرد: به مراتب با ساخت فضاهای جدید، واحدهای آموزشی که از قبل احداث شده است به دلیل قدمت و فرسوده بودن قابل استفاده نیست و عملا از گردونه استفاده خارج می شود.

خدابنده با قدردانی از همت و مشارکت خیرین در احداث و بهسازی پروژه‌های آموزشی در خراسان رضوی ابراز کرد: هم‌زمان با بازگشایی مدارس در مهرماه امسال هزار و ۳۵ کلاس درس در قالب ۲۷۶ پروژه توسط اداره کل نوسازی و خیرین تکمیل و برای استفاده دانش آموزان تحویل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به وجود بیش از چهار و ۶٠٠ خیر مدرسه‌ساز در خراسان رضوی یادآور شد: خراسان رضوی در دهه ٧٠ سنگ بنای تشکیل مجامع خیرین مدرسه‌ساز در سطح کشور را بنیان نهاد، به طوری که امروز با غعال شدن مجمع خیرین مدرسه ساز در نقاط مختلف کشور شاهد مشارکت و همراهی خیرین در حوزه مدرسه سازی هستیم.

وی با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات در ٢٠ ماه گذشته بر اثر شیوع کرونا و اعمال شرایط برای ادامه تحصیل دانش آموزان، تصریح کرد: اگرچه در این مدت دانش‌آموزان از محیط آموزشی حضوری فاصله داشتند و این مساله کار را کمی سخت کرده است، اما در این شرایط تمام کادر آموزشی و معلمان به‌صورت ۲۴ ساعته در اختیار دانش‌آموزان بودند و این موضوع باعث شد تا انرژی آن‌ها تحلیل رود.

خدابنده با اشاره به اینکه تاکنون ٧٠ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال در خراسان رضوی در برابر کرونا واکسینه شدند، اذعان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده از نیمه آبان ماه کلاس‌های درس مقطع متوسطه دوم و از ابتدای آذرماه کلاس‌های درس متوسطه اول به‌صورت حضوری برگزار می شود که در این راستا انتظار داریم خانواده‌ها همکاری لازم را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تحصیل ۴۳/٢ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه خراسان رضوی در هنرستان‌ها، بر ضرورت توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی به ویژه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تاکید کرد و افزود: امسال حدود ۲۳ میلیارد تومان به‌منظور تهیه تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های خراسان رضوی اختصاص یافته است تا دانش‌آموزان این مدارس آموزش‌های لازم را پیش از ورود به بازار کار ببینند.

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا