ایلام

سرانه جذب اعتبارات در استان ایلام ۳ برابر میانگین کشوری است

حسن بهرام‌نیا استاندار صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: تحول خوبی در اختصاص اعتبارات استان فراهم آمد که منتج به افزایش میزان اعتبارات استان در سال ۱۴۰۱ شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای، تملک(جاری و عمرانی) و سرمایه ای استان ایلام در بخش استانی با وجود جمعیت کم، بالاتر  از ۱۰ استان کشور در رتبه بیستم قرار دارد، افزود: سرانه اعتبارات مصارف استانی معادل ۳۳ میلیون ریال است، در حالیکه متوسط کشوری ۱۱ میلیون ریال بوده که ۳ برابر میانگین کشوری را نشان می‌دهد.

استاندار ایلام همچنین از افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات اربعین در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات ردیف اربعین نیز از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری به ۱۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سیاست‌های مالی لایحه بودجه ۱۴۰۱ زمینه ساز رشد اقتصادی و ارتقاء بهره‌وری، عدالت محوری و ثبات اقتصادی و نیز ارتقاء کیفیت بودجه ریزی است.

بهرام‌نیا گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۸ درصد را پیش‌بینی کرده که چهار و نیم درصد آن از محل سرمایه‌گذاری و سه و نیم درصد آن از محل ارتقاء بهره وری است.

وی با بیان اینکه رشد منابع عمومی دولت ۱۷/۸ درصد، رشد بودجه هزینه ای (جاری) کل کشور ۵ درصد و رشد بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) بدون احتساب اعتبارات رشد اقتصادی ۴/۳ درصد است، گفت: با رایزنی‌های انجام شده اعتبارات عمرانی و جاری (تملک و هزینه‌ای) استان ایلام از ۲۶۷۳ میلیارد تومان به ۳۳۷۴ میلیارد تومان افزایش یافته و رشد آن معادل ۲۶/۲ درصد را نشان می‌دهد.

بهرام نیا از تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت ایران با هدف پیشبرد رشد اقتصادی و توسعه استان‌ها خبر داد و بیان کرد: مقرر شده از این محل ۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه استان ایلام اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: کارکرد این صندوق به مانند صندوق توسعه‌ی ملی کمک‌های فنی و اعتباری به منظور توسعه استان‌های محروم، رونق تولید و اشتعالزایی در راستای تقویت و توسعه نقش مردم در اقتصاد، حمایت از طرح‌ها و موضوعات اولویت‌دار در استان‌ها و جلب مشارکت بخش خصوصی و عمومی برای انجام طرح‌های ملی و استانی خواهد بود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا