کرمانشاه

سرانه فضای ورزشی مدارس کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است

سرانه فضای ورزشی مدارس کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: سرانه فضای ورزشی در مدارس استان کرمانشاه برای هر دانش‌آموز ۴٢ سانتی‌متر است.

وی افزود: میانگین کشور حدود ۴١ سانتی‌متر است که این سرانه در استان کرمانشاه یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال به دنبال ایجاد سالن‌های ورزشی و فضاهای درون مدرسه‌ای هستیم و بر اساس برنامه هفتم سرانه فضای ورزشی در مدارس استان کرمانشاه به یک متر می‌رسد.

وی گفت: در یک سال گذشته ۵٣ پروژه انجام شد که شامل افتتاح ٣۵ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای در سراسر استان کرمانشاه و ١٨ کلاس درس تربیت بدنی بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: ۶ سالن ورزشی سقف بلند هم در مدارس کرمانشاه در حال احداث هستند و تجهیزات ورزشی از جمله «توپ» برای ٢ هزار ۵٠٠ مدرسه عادی دولتی خریداری و توزیع شده که حداقل وسیله برای درس تربیت بدنی در اختیار داشته باشند.

وی بیان کرد: برای تمام مدارس تأکید بر برگزاری المپیاد ورزشی و مسابقات در هفته تربیت بدنی داشتیم از آنجا که سلامت دانش‌آموزان به دلیل کاهش تحرک و استفاده مداوم فضای مجازی به خطر افتاده، ورزش امری ضروری است.

محمدی ضمن درخواست از والدین دانش‌آموزان و رسانه‌ها برای ترویج پویایی و نشاط در مدارس، تأکید کرد: دانش‌آموزان بعد از ظهرها به کانون‌های ورزشی و سالن‌ها مراجعه و در رشته‌ مورد علاقه خود ثبت نام و ورزش کنند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا