ایلام

سرانه ۳/۶ متری فضای سبز در ایلام/ بازکاشت ۵ هزار مترمربع چمن در فضای سبز شهر ایلام

کارزانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سرانه فضای سبز شهر ایلام ۳/۶ متر مربع برای هر نفر است که استاندارد فضای سبز شهری در کشور ۷ تا ۱۲ متر مربع به ازای هر نفر است.

وی افزود: بر اساس استانداردهای بین‌المللی سرانه‌ی فضای سبز شهری برای هر فرد ۲۰ تا ۲۵ متر مربع است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ایلام تصریح کرد: سرانه‌ی فضای سبز شهری در شهرهای مختلف ایران نیز متفاوت است و در برخی شهرها این سرانه تا حدود ۳۰ متر هم وجود دارد اما با توجه به اقلیم مناطق مختلف این عدد برای هر ناحیه از کشور متفاوت است.

وی ادامه داد: مردم استان ایلام به لطف جنگل‌های بلوط اطراف شهر کمبود فضای سبز شهری را احساس نمی‌کنند چرا که به ازای هر یک از هم استانی‌های عزیز ایلامی یک هکتار جنگل وجود دارد.

کارزانی افزود: از سوی دیگر اما با پیشرفت روز افزون ساختمان سازی در استان در کنار تراکم جمعیت و گسترش قلمرو ساختمان‌های سنگی و بتنی، نیاز به توسعه فضای سبز، روز به روز در استان ایلام بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ایلام در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر آخرین اقدامات انجام شده در این سازمان برای توسعه فضای سبز شهر ایلام گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری طی یک ماه گذشته عملیات لکه گیری و بازکاشت ۵ هزار متر مربع چمن در شهر ایلام در دستور کار قرار گرفته و در کنار آن هم حدود ۷۵۰۰ جعبه گل و گیاه برای فصل پاییز خریداری شده که در حال حاضر عملیات کشت آن‌ها در سطح شهر ایلام در حال انجام است.

وی در پایان گفت: با توجه به سرد شدن هوا طی ماه‌های آینده فعالیت‌های ما بیشتر در راستای پیرایش و هرس کردن درختان خواهد بود و به یاری خدا پس از پایان فصل سرما نیز سایر اقدامات مربوط به توسعه فضای سبز شهری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا