سلامت

 سربازان و بسیجیان در حوادث طبیعی زودتر از همه ‌وارد صحنه می‌شوند

به گزارش روز سه شنبه برگزیده های ایران از وبدا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در نشستی با بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: نیروهای ما هم وظیفه قانونی داشته و هم انگیزه فردی و سازمانی برای امدادرسانی به مردم و نهادهای دولتی مسئول در همه امور (سیل، زلزله و…) دارند و در صحنه حضور می‌یابند.

 وی اضافه کرد: در این حوادث در مرحله نخست سربازان نزدیکترین پادگان و بسیجیان به منطقه رسیده و بعد از یکی دوساعت نیروهای امدادی وارد صحنه می‌شوند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سازماندهی ایران نیروها، تجهیزات لازم در اختیار این افراد قرار داده شده است تا زمانی که لازم شد از آنها استفاده کنند، گفت: در موضوع کرونا از اسفند ۹۸، علاوه بر بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) بیمارستانی هم از سپاه و ارتش از اصفهان به قم منتقل شد.

 سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: تاکنون با همه مشکلاتی که وجود داشته در همه ابعاد در این زمینه کمک کرده و دریغ نکرده‌ایم به طوری که در دوره اخیر ۱۲ بیمارستان تنفسی راه‌اندازی شد. این موضوع برای ما هم تمرین بود؛ ارتش در سه شبانه روز ۱۵۰۰ تخت راه اندازی کرد

وی با بیان اینکه ارتش در همین دوران اخیر ۱۲ بیمارستان تنفسی ۱۰۰ تختخوابی آماده کرد، در خصوص تجاربی که نیروها در این زمینه می بینند، گفت: در این اتفاقات نسل جدید آموزش می‌بیند که چگونه در شرایط اضطراری به سرعت کار انجام دهد. با بخش کشوری هماهنگ بوده و ابعاد مختلف کار را دنبال کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مشارکت نیروهای مسلح در موضوع واکسیناسیون اظهار کرد: این افراد در موضوع واکسیناسیون هم همه پای کار آمدند به طوری که در برخی استان‌ها درصد بالایی از بسیجیان، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به میدان آمدند.

وی ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر بیماری کرونا ریشه کن شود و گفت: هر اتفاقی هم رخ دهد ما حداکثر تلاش خود را به کار خواهیم بست. در عین حال همه این اقدامات در کنار کارهای دفاعی امنیتی است و خدا به همین وحدت، رفاقت و برادری برکت می‌دهد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا