سلامت

سرخه با ۹۱ درصد در استان سمنان پیشتاز واکسیناسیون کرونا است

به گزارش برگزیده های ایران، نوید دانایی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری بیان کرد: در بحث دُز اول واکسن کرونا در استان، شهرستان سمنان ۸۸.۹ درصد، شاهرود ۸۷ درصد، دامغان ۷۶ درصد، گرمسار ۸۲.۷ درصد، مهدیشهر ۸۵.۳ درصد، آرادان ۸۸.۱ درصد و سرخه ۹۱ درصد جمعیت تحت پوشش را علیه کرونا واکسینه کردند.

وی اضافه کرد: همچنین ۶۷.۷ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان سمنان، ۶۵ درصد شهرستان شاهرود، ۶۶.۴ درصد دامغان، ۶۴.۴ درصد گرمسار، ۶۷.۸ درصد مهدیشهر، ۶۵.۴ درصد آرادان و ۶۶.۸ درصد شهرستان سرخه، دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

وی افزود: در مجموع روند ثابتی را در بحث ابتلا و سرایت کرونا در استان سمنان سپری کردیم و به صورت مختصر کرونا در حال کاهش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خاطر نشان کرد: شهرستان دامغان سیر نزولی خود را در بحث ابتلا و سرایت بیماری کرونا آغاز کرده است و امروز در بیمارستان ولایت دامغان ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند.

دانایی اظهارداشت: شرایط در حال حاضر بسیار شکننده است و سایر شهرها نیز در معرض خطر قرار دارند و در بحث بیماران بستری سرپایی و روی تخت مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در کل استان، ۴۵۶ مورد ثبت شد.

۱۰ واحد صنفی متخلف شاهرود پلمب شد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز در این نشست گفت: آمار ابتلای کرونا در زیرمجموعه این دانشگاه در سه روز گذشته نزولی بوده است.

رضا چمن با اشاره به اینکه میزان میانگین بستری شبانه روز در مجموعه تحت پوشش دانشگاه به ۱۶ تا ۱۹ بستری رسیده است افزود: طی هفته گذشته ۲۴ تخلف در حوزه اصناف گزارش شد که با ۱۰ مورد پلمب در شهرستان شاهرود همراه بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان کرد: نیاز است تا دستگاه های اجرایی متولی امر رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی در شرایط قرمز کرونایی، بیش از گذشته اهتمام ورزند./

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا