سیاسی

سردار جلالی: نیروی دریایی سپاه ذلت آمریکایی‌ها را به جهان نشان داد

به گزارش خبرنگار سیاسی برگزیده های ایران، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان سالروز مبارزه با استکبار جهانی، گفت: در سالروز مبارزه با استکبار جهانی شاهد رویارویی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با آمریکایی‌ها بودیم و یک بار دیگر ذلت، خواری و افول آمریکا را به جهانیان نشان دادند.

وی افزود: این تقابل تا زمانیکه ایران، ایران اسلامی است و آمریکا استکباری است، وجود دارد. اکثر راهبردهای آمریکا غلط و محکوم به شکست است و آمریکا یک کشور شکست خورده است و بدترین دوران حیاتش را سپری می کند.

سردار جلالی ادامه داد: اعتماد به آمریکا و وابسته کردن اقتصاد به مذاکرات خارجی و شرطی کردن آن به بیرون یک عبرت بزرگ از دولت قبل است که باید دولت سیزدهم به آن توجه کند که بحمدالله این نگاه در دولت سیزدهم وجود دارد. باید اقتصادمان را از درون بازسازی کنیم، استفاده از ظرفیت‌های کشورهای منطقه‌ای اقتصادمان را بازسازی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل ما شاهد تغییر ماهیت تهدید هستیم، گفت: آمریکایی‌ها در حوزه نظامی گزینه‌ای ندارد و راهبرد پرهیز از جنگ را با ما دارند، به همین دلیل شاهدمدل جدید جنگ ترکیبی از آسوی آنها هستیم که در آن جنگ در لایه زیرساخت‌ها صورت می‌گیرد که بخشی از آن متکی به فناوری‌های روزی است که ما از آن استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز راهبردهای پدافند غیرعامل راهبردهایی نوین، علمی، عمیق و لایه به لایه در زیرساخت است؛ زیرساخت مجموعه‌هایی از دولت هستند که به مردم خدمات عمومی ارائه می‌دهند. امروز وقتی می بینیم دشمن به سامانه سوخت حمله می‌کند، یک تکه از الگوی جنگ ترکیبی است که در آن از فناوری سایبری، اثرگذاری بر قطع سرویس و انتقال پیامدهای آن به مردم استفاده می‌شود.

سردار جلالی گفت: آمریکایی ها یک جنگ و عرصه جدیدی از نبرد را که به جنگ هیبریدی معروف است با ما شروع کرده اند. این جنگ شامل  ترکیبی از مولفه های فناورانه است که امکان تبدیل کردن آن به فشار اعتراض و قطع سرویس‌های مورد نیاز مردم  را دارد به طوری که پلی بین فناوری، سرویس و زیرساخت و انتقال به حوزه  زندگی مردم است. بنابراین این جنگ سه بعد اساسی دارد که باید به آن توجه کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ما در بعد فناورانه باید پایداری و امنیت سیستم را در دستور کار قرار دهند، گفت: دستگاه‌های خدماتی و سرویس دهنده باید هشدارهای پدافند غیرعامل را جدی تلقی کنند که در این زمینه دقت عمل دوستان می تواند بسیار موثر باشد. به طور مثال بیمارستان‌های ما باید مولد اضطراری برق داشته باشند و قابل قبول نیست که یک بیمارستانی با قطع برق خدماتش دچار اخلال شود. 

وی با بیان اینکه حوزه بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد،  حوزه مردم است، خاطرنشان کرد: در حادثه اخیری که برای سامانه مرکزی سوخت اتفاق افتاد شاهد بودیم که هشیاری مردم و ابتکار عمل رسانه ملی که مردم را در جریان اخبار قرار داد و سرعت عمل دستگاه اجرایی این توطئه را خنثی کرد. البته که باید تاکید کرد که این آخرین حمله سایبری نخواهد بود و لازم است که ما حادثه را در لایه تداوم کارکرد و حوزه پیامد و در حوزه فناوری مدیریت کنیم و دقت، هوشیاری و جدی تلقی کردن باید مورد نظر قرار گیرد. رسانه های داخلی نیز باید رقابت داخلی را در این عرصه کنار بگذارند چراکه اینجا جنگی است که دشمنان رسما هدفگذاری کردند و برای مقابله با این تهدیدات خارجی باید جریان رسانه ای در داخل هشیار باشند. 

سردار جلالی عنوان کرد: به نظر می رسد سه رکن بیان شده نیاز به آموزش، تمرین و رزمایش دارد و ما باید خود را در برابر این تهدیدات که ممکن الوقوع است آماده کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه مصون سازی در لایه های فنی و زیرساختها و آمادگی دستگاه‌های متکفل خدمت رسانی به مردم یک امر لازم است، خاطرنشان کرد: در این حوزه پرداختن و جدی گرفتن پدافند غیرعامل از سوی دستگاه‌های ذی ربط  بسیار جدی است. همچنین عنصر دوم هوشمندی و موازی سازی توسط دستگاه خدماتی است که می تواند تکانه های تهدیدی را کنترل کند و رکن سوم الگوی اطلاع رسانی و هدایت مردم به سمت تشخیص تهدید است که از اهمیت بالایی برخوردار است تا در نهایت این توجه به این رکن بتواند ما را در برابر تهدیدات جدید و ترکیبی مصون نگه دارد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا