گیلان

سردار حیدری: حاج قاسم فرمانده لایق میدان رزم و دیپلماسی بود

به گزارش برگزیده های ایران از رشت سردار حجت‌الله حیدری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با گرامیداشت سالروز تاریخی حماسه مردم گیلان در هشت دی سال ۸۸ و شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مردم گیلان که یک روز زودتر از باقی استان‌ها خالق حماسه شدند و هوشیاری و بصیرت خود را در تاریخ ثبت کردند.

وی با اشاره به اینکه خود انقلاب اسلامی یک حماسه بزرگ تاریخی در دنیا بوده است، گفت: حماسه‌آفرینی رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس موجب تحیر جهان بود چراکه دشمن به لحاظ تجهیزات، نیروی انسانی و حمایت بیش از پنجاه کشور در برابر فرزندان ایران اسلامی ناکام ماندند.

کارشناس فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن خوب می‌داند که از راه سخت و راه نظامی نمی‌تواند انقلاب ریشه‌دار انقلاب را فروبپاشد، افزود: حماسه ۹ دی یکی دیگر از حماسه‌های بزرگ تاریخ انقلاب بود چراکه وقتی مردم دیدند دین، هویت و عاشورای آنان مورد تهدید قرار گرفت با هر تفکر و قومیتی پای‌کار آمده و حماسه‌آفرینی کردند.

حیدری با تأکید بر حضور آحاد مردم در این حماسه تاریخی، تصریح کرد: حماسه تعلق به یک تفکر و قومیت خاصی تعلقی ندارد، حماسه‌ها مصادره هیچ جریان سیاسی درنمی‌آید، چراکه ماندگاری و پایداری حماسه‌ها از ویژگی‌های حماسه‌های فراملی است که تبدیل به گفتمان می‌شود.

وی با بیان اینکه حماسه‌ها رنگ فرا بشری یعنی رنگ خدایی دارند و این خدایی بودن رمز ماندگاری حماسه‌هاست، گفت: هرگاه انسجام و وحدت رنگ الهی و تحت ولایت امر و در راستای تکوین الهی باشد ماندگار خواهد ماند.

کارشناس فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر اهمیت گفتمان سلیمانی که در دنیا ماندگار شده است، بیان کرد: این گفتمان در راستای هدایت تکوینی بوده و تعبیر مکتب سلیمانی به معنی شخص‌پرستی نیست بلکه به معنی شاخص کردن مکتب الهی و اسلامی است که در راستای راهبردها و گفتمان ایرانی بوده که از مکتب اسلام گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه ولایتمداری و ولایت‌پذیری از شاخصه‌های شهید سلیمانی بود که بر اساس رابطه منطقی بین شناخت ولی و اطاعت‌پذیری ولی شکل‌گرفته بود، گفت: شناخت صحیح، بهنگام از تهدیدات و عمل به‌موقع از دیگر ویژگی‌های مهم شهید سلیمانی بود و دشمن از این عمل بهنگام شهید سلیمانی واهمه داشت.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی با درایت خود و با عنایت و دعاهای رهبری توطئه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کرد، افزود: حاج قاسم سلیمانی فرا قومیتی، فرا نژادی و فراجناحی بوده و تعلق به هیچ جناح سیاسی نداشت، از جناح‌بندی‌ها گله‌مند بوده است چراکه عملکرد جناح‌ها عملکرد خوبی نبوده و مورد رضایت رهبری نبوده و ارزش‌های انقلاب را مطرح نکردند.

کارشناس فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باید الگوی جهان مقاومت باشد چراکه او فرمانده لایق میدان رزم و فرمانده لایق میدان دیپلماسی بود، تصریح کرد: برخی از مقاومت با تعبیر جنگ یاد می‌کنند درصورتی‌که در قاموس انقلاب اسلامی ایجاد دوقطبی جنگ و صلح معنایی ندارد انقلاب دنبال منافع ملی و مردم بوده حال این منافع از صلح به دست بیاید صلح‌طلب و اگر به دست نیایید تفکر مقاومت در پیش خواهد بود.

حیدری با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی بهترین الگو برای جذب حداکثری و دفع حداقلی بود، گفت: جذب حداکثری دغدغه رهبری است و حاج قاسم این دغدغه رهبری را جامع عمل پوشاند و این شهید عقلانیت انقلاب را با معنویت عجین کرده بود.

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب باید دایره جذب حداکثری را گسترده کند چراکه شیوه حاج قاسم این‌گونه بود، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین و خوب‌ترین مرد عالم به دست شقی‌ترین فرد عالم ترور شد پس کجایند نهادهای مدعی حقوق بشری که چنین رفتاری را محکوم نکردند.

وی با بیان اینکه امروز همه ایران حاج قاسم است و دشمن به این اشتباه پی برده که بعد شهادت حاج قاسم جبهه مقاومت استوارتر شد، افزود: دشمن خوب فهمید که مکتب قاسم سلیمانی زنده است و الگویی است برای جبهه مقاومت و اینکه آمریکا باید از منطقه برود.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا