اجتماعی

سردار رادان: ایستایی زائران در مرزها به ۴ ثانیه رسید/ بَست ترافیکی در هیچ محور منتهی به مرزها نداشتیم

سردار رادان: ایستایی زائران در مرزها به ۴ ثانیه رسید/ بَست ترافیکی در هیچ محور منتهی به مرزها نداشتیم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران ازمرز شلمچه،  سردار احمدرضا رادان در جمع خبرنگاران مستقر در مرز شلمچه اظهار داد: هر سال که از سفر اربعین می‌گذرد تا سال بعد اشتیاق مردم برای این راهپیمایی نه تنها کاهش پیدا نمی‌کند بلکه با افزایش معناداری همراه است.

وی افزود: امسال افزایش زائران یکی از ویژگی‌های خاص زیارت اربعین بود به گونه‌ای که در بعضی از روزها تجربه ۲۰ تا ۳۰ درصد و بعضی از روزها تجربه ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش را در مرزهای مختلف داشتیم.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: از دیگر ویژگی‌های این سفر اربعین حسینی همراهی وزاری محترم که انجام دادند و دولت انقلابی پیگیری کرد وضعیت جاده‌ها به خصوص در جاهایی که دچار بَست ترافیکی می‌شدیم گشایش‌های بسیار عالی ایجاد شد به گونه‌ای که تا شب گذشته در جایی قبض ترافیکی نداشتیم با اینکه سیل جمعیت و استقبال مردم بیش از گذشته بود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از مسئولان کشور عراق برای ارائه تسهیلات به زائران اربعین حسینی، بیان داشت: بحمدالله با همکاری‌هایی که دولت عراق انجام داد تسهیلات ویژه‌ای برای زائران قرار گرفت.

سردار رادان با بیان اینکه برای کاهش ایستایی زائران سامانه سجاد تعریف شده که یک طرف بررسی و کنترل می‌کنند و طرف دیگر فقط مهر می‌کنند، ادامه داد: در مرز مهران با توافقی که با طرف عراق داشتیم وارد شدن زائران به عراق را فقط ما بررسی و کنترل کنیم و آن‌ها فقط مُهر کنند از شب گذشته نیز مرز شلمچه در زمانی که زائر گذرنامه خود را تحویل افسر پلیس دهد ۴ ثانیه بیشتر ایستایی ندارد و سمت عراق هم فقط کنترل ما را می‌پذیرند و از این مسیر عبور می‌کند.

بازدید میدانی فرمانده کل سپاه از مرز چذابه/ ‌سرلشکر سلامی: تردد زائران به سمت کربلا ‌کاملا روان‌ است + فیلم و تصاویر

این مقام ارشد انتظامی کشور عنوان داشت: به حمدالله تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزها خارج شدند و نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر سفر آنها به اتمام رسیده و بازگشتند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: تا به امروز به جز یک مورد حادثه تصادفات در کشور ایران نداشتیم و این هم در جای خود جزء بی‌نظیرهای این سفر معنوی است.

وی از هموطنان خواست: در این چند روز مانده به آخر که معمولاً بیشترین حجم برای رسیدن به کربلا می‌شود مردم مدیریت سفر خود را داشته باشند و سفر خود را به دقایق آخر موکول نکنند.

سردار رادان خاطرنشان کرد: کشور عراق امسال ویژه همراهی و همکاری می‌کردند و اگر این همکاری‌ها نبود شاید در عبور و ورود مسافر مشکلاتی همانند سال گذشته داشتیم که بحمدالله این‌ها برطرف شدند.

فرمانده کل انتظامی کشور اظهار داشت: از ابتدا از مردم درخواست کردیم که برای این سفر گذرنامه زیارتی انتخاب کنند به واسطه اینکه امکان چاپ و تحویل آن برای ما به صورت ساده‌تر و سرعتی‌تر است خوشبختانه از یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست گذرنامه‌ای که بود بالای ۸۰۰ هزارتای آن‌ها زیارتی بود که ۹۸ و نیم درصد تحویل داده شدند و همکاران ما و اداره پست در تلاش هستند که زمان تحویل به حداقل برسد

/۷۳۵/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا