لرستان

سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب بیشه دالان بروجرد

سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب بیشه دالان بروجرد

به گزارش برگزیده لرستان، اصغر بلکی وند در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت برآورد جمعیت گونه های جانوری و پایش زیستگاههای طبیعی، با حضور رؤسای ادارات نظارت بر حیات وحش و زیستگاه‌ها و امور مناطق حفاظت محیط زیست استان و پرسنل اداره حفاظت محیط زیست بروجرد سرشماری از پرندگان تالاب بیشه دالان این شهرستان صورت گرفت.

وی افزود: هر ساله با شروع فصل سرما از اواسط دی ماه تا اوایل بهمن ماه سرشماری در محل تجمع این پرندگان در تالاب بیشه دالان بروجرد انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی توسط کارشناسان و متخصصین پرنده شناسی و با استفاده از دوربین چشمی و تلسکوپ انجام می شود گفت: در این سرشماری گونه‌ هایی از قبیل غاز وحشی، لک لک، انواع کیشیم، انواع حواصیل و اِگرِت ،خروس کولی ،پرندگان شکاری و ..‌. مشاهده و سرشماری گردید.

بلکی وند اظهار داشت: اهمیت تالاب‌ها در حفظ تنوع زیستی هر منطقه بسیار با اهمیت است و می توان تالاب بیشه دالان بروجرد را زیستگاهی مناسب جهت زمستان گذرانی انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی در این فصل دانست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد با بیان اینکه هرگونه شکار و صید پرندگان مذکور ممنوع است، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به طور شبانه‌روزی در حال پایش سطح حوزه استحفاظی می‌باشند و با شکارچیان متخلف برخورد قانونی خواهند کرد همچنین از دوستداران حیات وحش و محیط زیست تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا