اجتماعی

سرقت از عمده‌فروشان مواد غذایی با اجاره یک روزه انبار/دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ۷ فقره سابقه کیفری!

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی برگزیده های ایران از دستگیری متهمی خبر داد که با اجاره یک روزه انبارها از عمده فروشان مواد غذایی کلاهبرداری می کرد.

سردار لطفی با اعلام خبر دستگیری متهم کلاهبرداری که ۷ سابقه کیفری در پرونده خود دارد، اظهار داشت: با شکایت مرد جوانی به پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران در خصوص سرقت محموله یک تن و ۵۰۰ کیلو برنج، تحقیقات آغاز شد.

وی گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته، شاکی در فضای مجازی آگهی فروش برنج داده و متهم پرونده به نام سروش با او تماس گرفته و درخواست خرید کالایش را می دهد که بعد از چندین تماس و جلب اعتماد مشتری، فروشنده برنج ها راهی تهران شده و ابتدا یک تن و ۵۰۰ کیلو از برنج ها را داخل مغازه ای تخلیه می کنند.

 رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: باتوجه به درخواست متهم مبنی بر اینکه ۵۰۰ کیلو دیگر را در انباری دیگر باید تخلیه شود، آنها راهی بازار می شوند اما متهم در فرصتی مناسب از فروشنده فاصله گرفته و در جمعیت ناپدید می شود؛ فروشنده با این تصور که از محل اولیه تخلیه برنج مطلع است راهی انبار اول می شود. اما در کمال ناباوری متوجه می شود در فرصتی که آنها راهی انبار دوم شده بودند، همدست متهم اقدام به تخلیه انبار اول کرده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران به سراغ مالک انبار اول رفته اما مشخص شد که با مدارک جعلی انبار برای ۲۴ ساعت اجاره شده است؛ در ادامه با شکایت های مشابه در خصوص سرقت برنج، خرما، نبات، پسته و … با این شیوه و شگرد کارآگاهان مواجه شده که با بازبینی دوربین های مداربسته اطراف انبارها، تصویر متهم بدست آمد. 

وی افزود: با این احتمال که کلاهبردار جوان از سارقان سابقه دار است کارآگاهان پلیس به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی رفته و در بازبینی تصاویر متهم، هویت اصلی سروش بدست آمد. در ادامه کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی، مخفیگاه سروش را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

 رئیس پلیس آگاهی تهران خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۰ شاکی در این پرونده شناسایی شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا