آذربایجان غربی

سرمایه‌گذار تله‌کابین ارومیه خلع ید شده است / آثار ثبت جهانی استان آذربایجان‌غربی به ۵ رسید

سرمایه‌گذار تله‌کابین ارومیه خلع ید شده است / آثار ثبت جهانی استان آذربایجان‌غربی به ۵ رسید

به گزارش برگزیده آذربایجان‌غربی، مرتضی صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان درخصوص آخرین وضعیت حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گفت: ۳۴ پروژه مرمتی و زیرساختی شامل هتل، مجتمع‌های اقامتی و بوم‌گردی، سفره‌خانه و اماکن گردشگری با سرمایه‌گذاری ۲۵۸۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است و در دهه فجر به بهره‌برداری خواهندرسید.

وی درخصوص اقامت در واحدهای اقامتی استان نیز گفت: امسال با رشد ۳۲ درصدی شاهد اقامت ۶۷۵ هزار نفر در این واحدها بوده‌ایم ضمن اینکه بیش از ۳.۳ ملیون نفر از مراکز تفریحی و توریستی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده و تصمیمات گرفته شده، مدرسه هدایت به اداره کل میراث فرهنگی واگذار و اولین خانه صنایع دستی در این مدرسه به بهره‌برداری خواهدرسید و برنامه‌ریزی برای فعالیت کارگاه‌های این حوزه انجام شده است.

صفری از مرمت خانه انصاری به عنوان یکی از برنامه‌های میراث فرهنگی خبرداد و اظهار کرد: مرمت مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه نیز به اتمام رسیده و برنامه ما تبدیل این مدرسه به موزه مدرسه و موزه ورزشی است.

صفری در خصوص موزه تاریخ ارومیه نیز گفت: درصددیم اسناد هویتی شهر ارومیه را در این موزه به نمایش بگذاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی درخصوص پروژه نیمه‌تمام و چند ده ساله تله‌کابین ارومیه گفت: بعد از بی‌توجهی سرمایه‌گذار قبلی و شرکت نکردن در جلسات، موافقت اصولی این گروه لغو و با خلع ید این سرمایه‌گذار در حال رایزنی و مذاکره با دو سرمایه‌گذار جدید و متقاضی برای تکمیل این پروژه هستیم و بزودی در این خصوص تصمیم گیری خواهدشد.

وی از شرکت استان آذربایجان‌غربی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خبرداد و افزود: هدف ما نمایش توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مراکز گردشگری استان به گردشگران و بازدیدکنندگان است.

وی خاطر نشان کرد: کلنگ زنی مجموعه گردشگری در خوشاکو با زیرساخت‌های هتل ۴ ستاره ، تله کابین و پیست اسکی در دهه فجر انجام خواهدگرفت.

صفری همچنین از افزایش تعداد آثار ثبت جهانی استان آذربایجان‌غربی به ۵ مورد خبرداد و افزود: قره کلیسای چالدران، آیین مذهبی قره کلیسای چالدران، کاروانسرای شاه عباسی خوی، تخت سلیمان تکاب و کلیسای زور زور ماکو آثار ثبت جهانی شده استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در خاتمه افزود: امسال اعتبارات عمرانی مصوب نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته و بیش از ۳۵ درصد اعتبارات نیز تحقق یافته است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا