ایلام

سرمایه‌ای عظیم که به جیب دیگران می‌رود/ استخدام‌ غیر بومی‌ها در میدان نفتی آذر ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، میدان نفتی آذر در سال ۹۱ توسط شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر شروع و پس از ۸ سال تلاش شبانه روزی متخصصین داخلی شاغل در این پروژه نهایتا در سال ۹۹ با هدف تحقق دستور مقام معظم رهبری جهت جهش تولید و معنا کردن شعار «ما می‌توانیم» به بهره برداری رسید و روزانه نزدیک به ۶۵ هزار بشکه نفت از این میدان تولید می‌شود.

حال در بین متخصصین ماهر و مجرب، این شرکت که در شکوفایی و به ثمر رسیدنش به عنوان پیچیده‌ترین میادین نفتی کشور به شمار می‌آید تعداد ۵ نفر نیرو متخصص بومی که جزو خانواده‌های ایثارگر و با سابقه اجرایی ۱۴ سال بوده‌اند از تاریخ ۸ فروردین ۱۴۰۰ در لیست تسویه و مازاد قرار داده‌اند.

سوال اینجاست مدیرانی که ادعا می‌کنند چرا نیروهای غیر بومی با همان تخصص و حتی پایین‌تر از بومی‌ها را با دو پرواز و صرف هزینه گزاف با حقوق‌هایی به نسبت خیلی بالاتر از نیروهای بومی هنوز در این پروژه مشغول کار هستند؟ چرا در این میدان نفتی، لابی شیرازی‌ها توسط مدیر سایت مهندس که خود شیرازی است به راه افتاده؟

ورود دستگاه‌های نظارتی،‌ خواسته نیروهای بومی

س- یکی از نیروهای ریلیز شده با سابقه بیش از ۱۴ سال در گفت‌وگو با فارس گفت: این که به نیروهای بومی کم‌توجهی می‌شود بی‌عدالتی‌ است. چرا دستگاه‌های نظارتی قانونی ورود نمی‌کنند؟

وی افزود: جهت احقاق به حق این نیروها از مسوولین خواهشمندیم دستورات و پیگیری‌های مبذول را به عمل آورند، تا مشکلات پیشرو هر چه زودتر مرتفع شود.

مدیر شرکت می‌خواهد نیروهای غیر بومی را استخدام کند

ا-یکی دیگر از نیروهای بومی در گفت‌وگو با فارس گفت: بنده با سابقه اجرایی بیش از ۱۰ سال در شرکت مهندسی سروک آذر از تاریخ یکم آبان ماه سال جاری در لیست تعدیل نیروهای این شرکت قرار گرفته‌ام و شغل خودم را از دست داده‌ام این موضوع در سفر رییسی به استان و همچنین وزیر در دستور کار قرار گرفت اما حالا مدیر شرکت می‌خواهد نیروهای غیر بومی را استخدام و نیروهای بومی را اخراج کند.

شرکت نفتی مهران به تعهدات خود عمل نکرده است

امینی امام جمعه مهران با اشاره به این‌که بیش‌ از ۵۰ درصد نیروهای به ‌کارگیری شده در شرکت‌های نفتی مهران غیربومی هستند، اظهار کرد: شرکت‌های نفتی حتی به تعهدات آموزشی، بهداشتی، زیست‌محیطی، ورزشی در شهرستان مهران عمل نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که رایزنی‌ها و پیگیری‌های زیادی جهت استخدام نیروهای بومی در پروژه میدان نفتی آذر انجام‌ شده است، افزود: استخدام نیروهای بومی حتی در پایین‌ترین سطوح نیز به‌سختی انجام می‌شود.

میدان نفتی آذر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۹٪ در آستانه راه اندازی نهایی است

اسلامی مدیر سایت شرکت سروک نیز به فارس گفت: میدان نفتی آذر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۹٪ در آستانه راه اندازی نهایی است و لذا تعدیل نیرو در آن امری طبیعی است. 

وی بیان کرد: لازم به ذکر است که در پایان مهر ماه مجموعا ۲۵ نفر شامل ۲۱ نفر غیر بومی و ۴ نفر بومی از شرکت سروک آذر تعدیل شده‌اند که نیروهای تعدیل شده عمدتا از واحدهایی بوده‌اند که کارهای آن تمام شده و آن واحد با انباشت نیروی مازاد روبرو بوده و انتخاب افراد نیز بر اساس عملکرد کلی ایشان و نتایج ارزیابی عملکرد شش ماهه بوده است. 

مدیر سایت شرکت سروک تصریح کرد: ضمنا جذب نیروی جدید هم از سه ماه قبل به طور کلی در طرح آذر ممنوع شده و در این ایام هیچ نیروی جدیدی جذب نشده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در حال حاضر ترکیب کلی نیروهای شاغل در طرح آذر شامل ۶۸ درصد بومی و ۲۲ درصد غیر بومی است و آمار افراد بازنشسته در این شرکت نیز فقط ۴ نفر بوده که همگی در مشاغل حساس حراستی و فنی مشغول به کار هستند.

مدیریت شرکت نفتی هم باید در دست جوانان قرار بگیرد

شرافت مدیر کار اداره مهران نیز به فارس بیان کرد: بنده معتقدم در شرایط برابر باید نیروی غیر بومی تعدیل شود با اخراج نیروهای بومی موج مهاجرت و آسیب‌های اجتماعی گسترش پیدا می‌کند. 

وی افزود: در شرایط تورمی کنونی حفظ نیروها و نجات اقتصاد خانواده باید در دستور کار همه ما قرار بگیرد.

مدیر اداره کار مهران ادامه داد: من معتقدم مدیریت شرکت‌های نفتی هم باید در دست جوانان ایلامی قرار بگیرد جوانان نخبه‌ای در استان هستند که می‌توانند به راحتی میادین نفتی آذر و چنگوله را مدیریت کنند. نمونه‌ای از آنها همین جوانانی هستند که اکنون در لیست تعدیل قرار گرفته‌اند.

سرگردانی نیروهای بومی در این شرایط حساس اقتصادی گویای آن است که دستگاه‌های نظارتی هر چه زودتر به این موضوع ورود کنند، نیروهای تحصیل کرده‌ای که الان صاحب چندین فرزند بوده که با اخراجشان موج مهاجرت و آسیب‌های اجتماعی گسترش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا