سمنان

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، علی رسولیان بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که با حضور استاندار سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم استان سمنان مسیر توسعه را بیش از گذشته طی کند و به هدف‌گذاری رشد هشت درصدی اقتصادی دست یابد که این مهم در سایه همگرایی محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود فشارهای تحریم که کشور با آن مواجه است و در بخش‌های مختلف مشکل ایجاد کرد، بخش خصوصی در اقتصاد کشور بسیار خوب عمل کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با وجود این فشارها، عمق داخلی‌سازی در بخش تولید کشور افزایش یافت و واردات برخی اجناس حذف شد.

رسولیان ادامه داد: ستادهای تسهیل نقش بسیار تأثیرگذاری در این موفقیت‌ها داشتند که از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان نیز تقدیر و تشکر دارم.

وی با بیان اینکه تولیدات صنعتی کشور در سال گذشته بیش از هفت درصد رشد داشته است، عنوان کرد: واحدهای صنعتی راکد کشور نیز نسبت به پایان سال ۹۹، در حال حاضر بالغ‌بر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها و امکانات برای صنایع کوچک ازجمله آب و برق یکی از وظایف مهم ما است، گفت: افزایش و توسعه شهرک‌های صنعتی باید بر اساس یک آمایش سرزمینی باشد.

رسولیان تصریح کرد: یک برنامه ۱۰ هزار هکتاری برای توسعه شهرک‌های صنعتی کشور اتخاذ کردیم که بخشی از این مهم متعلق به استان سمنان است.

وی بیان کرد: سهم صنعت از آب کشور، ۱.۸ درصد است که نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است و اگر می‌خواهیم رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال داشته باشیم، باید این میزان افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تأمین آب یکی از موضوعات اصلی و مهم توسعه استان سمنان است، افزود: بازچرخانی آب استفاده‌شده داخل شهرک‌های صنعتی و استفاده از پساب شهرها برای صنعت، در دستور کار ما قرار دارد و هدف‌گذاری داریم تا این میزان به هزار لیتر در ثانیه افزایش یابد.

رسولیان با بیان اینکه برنامه ۹۵۰ مگاواتی تأمین برق برای شهرک‌های صنعتی را در کشور هدف‌گذاری کردیم، گفت: تأمین برق از طریق انرژی خورشیدی به‌منظور کاهش قطعی‌های برق یکی از راهکارهای موردتوجه ما است که استان سمنان نیز می‌تواند در این حوزه موفق عمل کند.

وی عنوان کرد: احیای واحدهای صنعتی راکد بسیار اهمیت دارد و مورد تأکید رئیس جمهور و در دستور کار دولت قرار دارد که در حال حاضر پایش واحدهای صنعتی راکد در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه با کمک سرمایه‌گذاران جدید، می‌توانیم به سمت احیای واحدهای صنعتی راکد گام برداریم، اضافه کرد: در زمینه شرکت‌هایی که زمین در شهرک‌های صنعتی دریافت کرده و احداث واحد تولیدی نداشتند، ورود کردیم و تاکنون ۵۱۰ هکتار زمین پس گرفته شده است.

رسولیان ادامه داد: تلاش می‌کنیم برای جلوگیری از بروکراسی‌های اداری، دستورالعمل‌ها را در قالب یکسان و یک دستورالعمل ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی و صنعتی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

معرفی ۳۷ واحد تولیدی سمنان برای دریافت تسهیلات

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد صنایع استان را صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مشکلات برخی واحدهای صنعتی گرمسار و ایوانکی صبح امروز با حضور معاون وزیر صمت در واحدهای تولیدی، طرح و در این جلسه این موارد بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در این جلسه با موافقت اعضا، ۳۷ فقره واحد تولیدی در حوزه سازمان صمت برای دریافت ۴۸۲ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تشنه‌دل بیان کرد: ۳۷ فقره واحد تولیدی معرفی شده، با دریافت تسهیلات رونق تولید، علاوه بر اشتغال فعلی، ۹۶ فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کنند.

وی گفت: همچنین در این جلسه با موافقت اعضا، ۱۱۹ طرح در حوزه سازمان جهاد کشاورزی برای دریافت ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات و ایجاد ۲۲ فرصت شغلی جدید به بانک‌های عامل معرفی شدند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا