لرستان

سرنوشت انبار واگذارشده ماسور درهاله‌ای از ابهام/ بازگشت شاید وقتی دیگر

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، واگذاری انبار غله ماسور به عنوان انبار کالاهای استراتژیک استان موجب نگرانی شده هر چند این واگذاری طبق گفته مسوولان سال ۹۶ انجام شده است، اما این موضوع زمانی حاشیه ساز شد که مالک این انبار دیگر حاضر به اجاره آن به اداره غله و خدمات بازرگانی نشد.

فارغ از واگذاری انبار غله ماسور به قیمت پایین و انتقاد از عدم واکنش مسوولان به این قضیه ، حال یکی از نگرانی‌ها نبود انباری با چنین ظرفیت و موقعیت مکانی برای نگهداری کالاهای اساسی و استراتژیک استان است زیرا تهیه چنین ملکی با چنین موقعیتی دشوار است.

حجت بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران و در خصوص واگذاری انبار غله ماسور توضیح داد: انبار بیست هزار تنی کالای  اساسی ماسور تنها انبار خارج از محدوده شهر بود و به لحاظ موقعیت بسیار مهم بود، زیرا تردد کامیون بدون مشکل انجام می‌شد.

وی افزود: اما سازمان خصوصی سازی سال ۹۶ انبار غله ماسور را به دلیل اینکه جزو اموال شرکت بازرگانی دولتی ایرانی  بود بدون توجه به استراتژیک بودن این انبار به مزایده گذاشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: انبار غله با قیمت ۱۳ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان به شخصی به نام احسان اسد بیگی واگذار شد، قیمت ملک را کارشناسان دادگستری تعیین کردند، در وهله اول دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و مابقی طی شش قسط پرداخت شد.

بیرانوند در پاسخ به این پرسش که چرا مسوولان استان هم در غله هم استانداری در زمان واگذاری اقدامی نکرده است، توضیح داد: ببینید ملک متعلق به غله استان نبوده بلکه جزو اموال شرکت بازرگانی دولتی بوده و کل اموال شرکت بازرگانی در کشور و نه تنها استان به سازمان خصوصی سازی واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: نماینده دولت خودش این کار را انجام داده، آن زمان هم از ناحیه استانداری  و بازرسی استانداری اعتراض و مکاتباتی به صورت محرمانه صورت گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان بیان کرد: ویسکرمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به این قضیه ورود کرد، سازمان بازرسی کشور هم پاسخش این بوده که واگذاری روال قانونی داشته، اکنون هم پیگیر است اما تاکنون و تا این لحظه اتفاقی نیفتاده است مگر اینکه به دلیل اهمیت موضوع بخواهند قرارداد را باطل کنند.

وی افزود: انبار میدان آزادی ظرفیت نگهداری پنج تا شش هزار تن کالا را دارد اما به دلیل اینکه در داخل شهر قرار دارد تردد کامیون با مشکل مواجه است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: تاکنون که انبارغله ماسور را تخلیه نکرده‌ایم، هر چند مالک برای تخلیه به ما فشار می‌آورد اما منتظر هستیم شاید اتفاقی بیفتد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا