سلامت

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قم معارفه شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم در این آیین با اشاره به شاخص‌های استان قم در حوزه بهداشت و درمان، گفت: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی خوبی در این استان ایجاد شده، ولی عقب‌افتادگی‌های مزمنی به خصوص در شهرهای جدید وجود دارد که باید برطرف شود.

مصری با اشاره به مدیریت پیشگیری از بیماری کرونا، افزود: ۷۰ درصد اقداماتی که باید انجام شود در حوزه خارج از دانشگاه علوم پزشکی است و اداره‌ها و اصناف و آموزش‌وپرورش باید در این زمینه کمک کنند.

وی با تاکید بر اقناع‌سازی دلواپسان واکسن برای ارتقاء شاخص واکسیناسیون در شهر قم، اضافه کرد: باید تلاش کنیم با تزریق دُز سوم واکسن از ورود کشور به پیک ششم جلوگیری شود.

مصری با تاکید بر نظارت و بازرسی میدانی بر مسائل بهداشتی و درمانی، بیان کرد: تلاش دارم ستون مدیریتی، نیروی انسانی و ساختار دانشگاه علوم پزشکی قم اصلاح و تقویت تا عقب‌افتادگی‌ها در بعضی حوزه‌ها جبران شود.

وی با بیان این‌که قم شهری مهم، حساس و پایگاه جهان تشیع است، گفت: سیاست‌گذاری حوزه سلامت در قم باید با این رویکرد انجام شود تا بتوانیم در ارتقاء سلامت نقش عمده داشته باشیم.

وی با اشاره به‌ضرورت ترویج سبک زندگی سالم،‌ افزود: باید با توجه به اسناد بالادستی که در این حوزه وجود دارد،‌ بتوانیم در راستای ارتقاء سلامت مردم به‌ویژه در پیشگیری از کرونا برنامه‌ریزی داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: مراکز درمانی طب سنتی و ایرانی که مورد تاکید وزیر بهداشت قرار دارد، در حدی که علمی باشد و به سبک زندگی سالم کمک کند، مدیریت و ترویج می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از تجربیات حوزه‌ها و الگوهای حوزوی در ارتقاء سلامت معنوی و روانی مردم، افزود: با توجه به این‌که باورهای اعتقادی و بهداشت اسلامی در سلامت مردم نقش عمده دارد، باید ارتقا یابد.

وی در ادامه، برنامه‌ریزی برای افزایش درآمد دانشگاه،‌ تجهیز مراکز درمانی، راه‌اندازی مرکز جامع درمان سرطان، هوشمندسازی مرکز اورژانس ۱۱۵ به‌عنوان پایلوت در کشور، ارتقاء زیرساخت‌های دانشکده سلامت و دین، تکمیل پردیس دانشگاه و خرید مخزن اکسیژن ۲۵ تُنی برای بیمارستان کامکار را از جمله اهداف مدیریت خود عنوان کرد.

مصری همچنین، ساخت خوابگاه دانشجویان متاهل، تاسیس بنیاد عام‌المنفعه حامیان دانشگاه، توسعه مراکز تحقیقاتی و تقویت تحقیقات علوم انسانی اسلامی در این مراکز، تاسیس دانشکده داروسازی، استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه برای پیشبرد اهداف دانشگاه و سیاست‌گذاری سلامت و تاسیس مرکز فرهنگی کشوری در دانشگاه علوم پزشکی قم را از دیگر اهداف خود بیان کرد.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این آیین با اشاره به دوره مدیریتی خود، گفت: در ۲۲ ماه مبارزه با بیماری کرونا، روزهای سختی را سپری کردیم و امیدواریم روزهای خوبی در انتظار ملت ایران باشد.

محمدرضا قدیر افزود: در این دوره اداره‌ها و نهادهای مختلف استان قم و همچنین دفاتر مراجع و رسانه‌ها کمک بسیاری برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کردند.

در این آیین پیام آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در قدردانی از دکتر محمدرضا قدیر رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم قرائت شد.

مهدی مصری یازدهم دی‌ماه با حکم بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم منصوب شد، پیش از این محمدرضا قدیر از شهریورماه سال ۹۸ مسوولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم را بر عهده داشت.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا