Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
سرپرست وزارت آموزش و پرورش: نابسامانی‌های امروز ناشی از بی‌توجهی به نظام تعلیم و تربیت است - خبرگزاری برگزیده های ایران
تهران

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: نابسامانی‌های امروز ناشی از بی‌توجهی به نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ری، علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در آیین افتتاح طرح ملی سواد حرکتی در سالن فاطمه زهرا(س) شهرری اظهار کرد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را تضمین می‌کند.

وی گفت: امروز نابسامانی‌هایی که داریم ناشی از کم کاری در حوزه تعلیم و تربیت نیست ناشی از بی‌توجهی به نظام تعلیم و تربیت و کاهش سرمایه گذاری در این حوزه است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز اگر بخواهیم آموزش و پرورش نقش خود را به زیبایی ایفا کند، حتماً باید الزامات رشد و شکوفایی و اثربخشی نظام تعلیم و تربیت را مهیا کنیم.

کاظمی بالاترین ماموریت نظام تعلیم و تربیت را اجرای سند تحول بنیادین دانست و افزود: اجرای این سند میثاق بین وزارت با مردم و رهبری است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم و مهم‌ترین تکلیف خود می‌دانیم.

وی بیان کرد: راهبرد رسیدن به اهداف سند را توجه به ساحت‌های تربیتی مشخص کرده و یکی از مهم‌ترین ساحت‌هایی که حاکم بر بقیه ساحت‌ها می‌باشد ساحت تربیت زیستی و بدنی است. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سلامت، اصل تربیت است، تاکید کرد: اگر جسم سالم نداشته باشیم روان سالم نخواهیم داشت و قطعا در ساحت‌های تعلیم و تربیت توفیق نخواهیم داشت. 

کاظمی با بیان اینکه راهبرد سند تحول بنیادین برای تحقق ساحت‌های تربیتی، ایجاد موقعیت‌های تربیتی است، اضافه کرد: امروز بزرگ‌ترین مشکل ما تمرکز بر دانش و ساحت‌های تربیتی است اما آنچه سند از ما می‌خواهد رفتارهای تمام ساحتی می‌باشد که برای این منظور باید موقعیت‌های درون ساحتی برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی، سلام‌ترین و پیشرانترین حوزه معاونت تربیت بدنی است، گفت: امروز ویترین‌های جذاب و متنوعی از  فعالیت‌های میدانی در مدارس شاهد هستیم و هیچ دستاورد و افتخاری بالاتر از این نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: امروز مدرسه پویا یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که موقعیت تربیتی را در کلاس درس ایجاد می‌کند ما هرگز المپیادها و جشنواره‌ها را به تنهایی ندیدیم و همه موفقیت‌ها را از کف مدرسه کسب کرده‌ایم‌.

هاشمی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند فرهنگ تربیتی را نهادینه کند، گفت: آموزش و پروش آغازگر این حرکت است و در ادامه، تداوم حرکت در جامعه ایجاد می‌شود که در این راستا باید شهرداری‌ها، دستگاه‌ها، خانواده‌ها و رسانه‌ها همکاری کنند. 

وی با اشاره به اینکه اوج فعالیت‌های ما در تابستان است، افزود: برای دستیابی به اهداف سند از چندین مسیر کار را دنبال می‌کنیم که ایجاد زیرساخت‌ها، مدرسه تراز سند و تمرکز برنامه‌ها برای سرعت بخشی به اجرای این سند در حال انجام است. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ۳.۱ درصدی وزن طبیعی دانش آموزان در سال گذشته بیان کرد: طرح کوچ یکی از موفق‌ترین پروژه‌های فرهنگی کشور بود که در شرایط زیست‌بوم کرونا که دانش آموزان از فعالیت‌های بدنی دور هستند سال گذشته به خوبی در مدارس اجرا شد. 

هاشمی ادامه داد: سواد حرکتی یک فرآیند علمی است که دانش آموزان هم به دانش سواد حرکتی دسترسی پیدا می‌کنند و سواد حرکتی به عنوان یک مهارت در دانش آموزان نهادینه می‌شود و امیدوارم تا پایان سال دستاوردهای ملموس و علمی این کار را ببینیم. 

وی با اشاره به جذابیت حوزه تربیت بدنی بیان کرد: این ورزش‌ها را باید با شعارهای انقلابی، دینی، قرآنی و اجتماعی تلفیق کنیم تا از دل سواد حرکتی، جنبه‌های اعتقادی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان را نیز افزایش دهیم و این امر نیاز به یک پیوست فرهنگی ویژه دارد که ان‌شاءالله این بخش نیز طراحی شود و اثربخشی بیشتر این طرح را شاهد باشیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا