هرمزگان

سفر استاندار به رودان| از ماشنگی رودخانه تا ناصر آباد جغین زیر ذره بین دوستی + عکس

به گزارش برگزیده های ایران از رودان، استاندار هرمزگان سفر خود به شهرستان رودان را با ادای احترام به مقام شامخ سردار شهید حاج علی حاجبی در بخش رودخانه آغاز کرد.

استاندار هرمزگان سپس از پل بیدان در بخش رودخانه بازدید کرد، پروژه ای که در سال ۹۴ پس از آنکه سیلاب ۵ سرنشین یک خودرو را به خود برد کلید خورد اما هنوز پس از ۶ سال در پیچ و خم اعتبارات بر زمین مانده است.

طی این  بازدید  مهدى دوستی تامین اعتبار این پروژه جهت تکمیل آن در دستور کار قرار گرفت، این پروژه به ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار هرمزگان در ادامه از جاده زیارتعلی به فاریاب بازدید کرد، این جاده به طول ۱۶ کیلومتر روکش آسفالت شده و خاک‌ریزی مابقی در دست انجام است.

 دوستی، جاده محمد آباد، سرکروکان، ماشنگی را نیز در بخش رودخانه مورد بازدید قرار داد.

وی سپس از یک شرکت بسته بندی خرما و مرکبات در بخش رودخانه بازدید کرد.

این مجموعه با ظرفیت ۱۵ هزار تن بسته بندی خرما و مرکبات، در حال فعالیت است.

بازدید از جاده ارتباطی بخش رودخانه تا مرز استان هرمزگان و کرمان دیگر برنامه مهدی دوستی در سفر به شهرستان رودان بود.

این جاده به طول ۲۸ کلیومتر است که ۱۸ کیلومتر آن احداث شده و برای ۱۰ کیلومتر باقیمانده حدود ۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دیدار استاندار هرمزگان با مردم روستای ماشنگی بخش رودخانه، بررسی درخواست‌های آنان و صدور دستورات لازم برای پیگیری و رفع مشکلات مردم این روستا در زمینه مالیات اراضی و تامین آن در ادامه انجام شد.

استاندار هرمزگان سپس با حضور در منطقه فاریاب شهرستان رودان از یک کارخانه فرآوری کرومیت که با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن در سال در حال فعالیت است، بازدید کرد و به درخواست‌های مردم روستای صحرا رود در زمینه های آب کشاورزی، آب شرب، اشتغال و مسائل اجتماعی نیز  رسیدگی کرد.

دوستی در ادامه از روند احداث پروژه گلخانه هیدور پونیک در رودان که به مساحت ۱۰ هکتار و سرمایه گذاری و اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا است، نیز بازدید کرد.

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان، همراه با اقشار مختلف مردم رودان، در نماز جمعه این شهرستان حضور یافت.

استاندار هرمزگان پس از برگزاری نماز جمعه، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم و رسیدگی به درخواست‌های آنان در سخنانی در جمع مردم رودان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و معادن در این شهرستان، عنوان کرد: جذب سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و همچنین معادن و تکمیل زنجیره فرآوری مواد معدنی، به عنوان اولویتی مهم برای شهرستان رودان پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری تکمیل پروژه‌های زیرساختی در این شهرستان، ادامه داد: تلاش می‌کنیم پروژه‌های نیمه تمام، به سرعت و در کوتاه مدت، آماده بهره‌برداری شوند.

استاندار هرمزگان افزود: تامین آب و ارتقای آموزشی نیز به عنوان دو اولویت اصلی در هرمزگان، در دست پیگیری است.

همچنین حجت‌الاسلام  مهدی دری امام جمعه شهرستان رودان در خطبه‌های نماز جمعه با تشکر از مهندس دوستی استاندار هرمزگان، بیان داشت: بازدید مسئولان از شهرستان‌ها و مناطق مختلف و حضور در بین مردم، موجب دلگرمی مردم و آشنایی مسئولان با مشکلات از نزدیک و تصمیم‌گیری بهتر در جهت پیگیری مسائل می‌شود.

 

استاندار هرمزگان همچنین پس از برگزاری نماز جمعه، از نفرات برتر کنکور سراسری و برگزیدگان جشنواره‌های دانش آموزی در شهرستان رودان، تجلیل و قدردانی کرد.

استاندار هرمزگان سپس به بخش جغین عزیمت  و از پروژه‌های راهسازی این بخش شامل محور ارتباطی پاسفید – بجگوییه، محور ارتباطی و پل جاده بخش جغین به بخش توکهور و هشت‌بندی و وضعیت این پروژه ها  بازدید کرد.

وی سپس با جمعی از مردم و اعضای شورای اسلامی بخش جغین دیدار و گفتگو کرد.

استاندار هرمزگان در این دیدار، ضمن بررسی و رسیدگی به درخواست‌های مردمی، دستورات لازم را به منظور پیگیری مسائل و رفع مشکلات، صادر کرد.

صدور مجوز چهار حلقه چاه برای زیر کشت بردن ۲۵۰ هکتار اراضی کشاورزی با هدف تولید و اشتغال‌زایی، تکمیل پروژه گلزار شهدای جغین، چمن مصنوعی زمین ورزشی شهدای جغین، احداث سالن ورزش های رزمی، تکمیل سالن ورزشی روستای پالور، احداث بلوار جغین شمالی و جنوبی، تکمیل پل و محور مواصلاتی بخش جغین به بخش توکهور و هشتبندی، تکمیل محور ارتباطی دشت صفا و تکمیل پل روستای ناصر آباد، از جمله درخواست‌های مطرح شده در این دیدار بود.

استاندار هرمزگان در آخرین برنامه سفر یک روزه خود به شهرستان رودان با حضور در جلسه شورای ادارای شهرستان رودان و نشست به کشاورزان و گلخانه داران دغدغه ها نمایندگان کشاورزان و گلخانه داران، فرهنگیان، فعالان اجتماعی شهرستان  را مورد بررسی قرار داد.

 

انتهای پیام/۸۸۰۵۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا