کرمان

سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به رفسنجان/رونمایی از تمبر پسته

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، حجت‌الاسلام حسین جلالی امروز در نشست خبری هفته رفسنجان که به‌مناسبت ۱۸ دی‌ماه روز رفسنجان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مجلس در کنار قانون‌گذاری، بازدیدهای میدانی از نقاط مختلف کشور دارد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار می‌گیرد.

وی به سه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان‌های خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان یاد کرد و افزود: سفر چهارم این کمیسیون به استان کرمان و شهرستان رفسنجان خواهد بود.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور حجت‌الاسلام آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، نوباوه، منتظری، خانم لاجوردی، مبلغی، یزدی‌خواه، میرزایی، نیک‌بین و طباطبایی از اعضای این کمیسیون در این سفر یاد کرد و افزود: معاون پارلمانی رئیس جمهور، معاونانی از بنیاد شهید کشور، وزارتخانه‌های صمت، ورزش و جوانان،  گردشگری،  فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولانی از استان در این سفر حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سجادی وزیر ورزش و جوانان هم قرار بود به رفسنجان سفر کند، تصریح کرد: به‌دلیل جلسات مهم در تهران در این سفر حضور نخواهد یافت.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس در تشریح سفر این کمیسیون و برنامه‌های بزرگداشت روز رفسنجان و هفته رفسنجان‌شناسی اظهار داشت: روز جمعه میهمان‌ها به کرمان می‌رسند و عصر جمعه جلسه‌ای در کرمان برگزار و بعد از زیارت مزار شهید سلیمانی عازم رفسنجان می‌شوند.

وی تصریح کرد: ممکن است شب جلسه‌ای غیرکاری با مسئولان رفسنجان داشته باشند و روز شنبه روز رفسنجان ساعت ۸ مراسم در دانشگاه ولیعصر (عج) با ادای احترام به مقام شامخ شهدای این دانشگاه و افتتاح نمایشگاه “رفسنجان در یک نگاه” شروع می‌شود. نمایشگاه در قالب ۲۰ غرفه و تا پایان هفته برای بازدید عموم مردم دایر است. غرفه‌ها شامل ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی هنری، ورزشی، صنایع و… هستند.

حجت‌الاسلام جلالی از سخنرانان این مراسم آقاتهرانی را نام برد و تشکیل ۷ کارگروه مختلف اعم از آسیب‌های اجتماعی، میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگی مذهبی، فرهنگی هنری، ورزش و جوانان، فرهنگ ایثار و شهادت و وقف، خیریه و خیران یاد کرد که مشکلات احصاءشده در حوزه‌های یادشده را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی اضافه کرد: کارگروه وقف در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود و آیین تجلیل از خیران و واقفان در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

جلالی با اشاره به حضور و بازدید میدانی اعضای کمیسیون فرهنگی و هیئت همراه از شهرستان انار، بخش‌های نوق، صفائیه، بهرمان، کشکوئیه و بخش مرکزی رفسنجان طی عصر شنبه، توضیح داد: مسائل گردشگری، فرهنگی، ورزشی و… در این بخش‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرد و جلسه و جمع‌بندی برگزار و تصمیم‌گیری می‌شود.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه جمع‌بندی نهایی در رفسنجان مصوبات جلسه مطرح و از برنامه‌های جانبی این سفر بازدید از خانه حاج‌آقاعلی، مهمانشهر، خیریه خیران گمنام خواهد بود.

وی متذکر شد: فرصت خوبی است که هم شهرستان معرفی می‌شود و هم برای حل مسائل، مشکلات و معضلات شهرستان می‌توانیم مصوبه بگیریم.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه پیش‌بینی این است که بتوانیم مجوز تکمیل سالن‌های نیمه‌تمام را که بالای ۵۰ درصد پیشرفت دارند، بگیریم و آثار ثبت نشده شهرستان که بیش از ۹۰ اثر هست را مطرح کنیم که زمینه ثبت آنها فراهم شود، از  رونمایی از تمبر پسته خبر داد و گفت: ضرورت دارد برای محصول پسته که برند رفسنجان است کارهایی انجام دهیم که برند شهرمان را دیگران به نام خود نزنند.

وی ایجاد موزه پسته و مجموعه موزه‌های گنجینه کویر را از دیگر مطالباتی دانست که قرار است در این سفر مطرح شود.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس در پایان گفت: بنا داریم بعد از هفته رفسنجان‌شناسی، هر ماه یک معاون یا مسئول از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را به رفسنجان دعوت کنیم که با استفاده از وی بتوانیم مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه را سریع‌تر به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا