اخبار روز

سفر بایدن به اوکراین با اطلاع به روسیه بود

سفر بایدن به اوکراین با اطلاع به روسیه بود

این مقام ارشد کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کرد: «ما به روس‌ها اطلاع دادیم که بایدن به کی‌یف سفر خواهد کرد. ما این اطلاع رسانی را چند ساعت قبل از حرکت او به منظور توقف درگیری ها انجام دادیم.

با این حال ، سالیوان در مورد پاسخ روسیه توضیح نداد. به گفته سالیوان، این سفر از چند ماه پیش توسط تعدادی از دستیاران و کارکنان بایدن از پنتاگون و سرویس های اطلاعاتی آماده شده بود و به بایدن به طور منظم در مورد آمادگی ها، از جمله ارزیابی تهدیدات احتمالی، توضیح داده می شد.

سالیوان گفت: «این یک، سفر تاریخی بود، تاکنون یک رئیس‌جمهور آمریکا از پایتخت یک کشور جنگی بازدید نکرده بود.»

او گفت در این سفر تنها برخی از دستیاران نزدیک، کادر پزشکی و یک مقام امنیتی در اوکراین همراه بایدن بودند و او می‌خواهد سفر او پیامی واضح مبنی بر حمایت قاطع آمریکا از اوکراین باشد.

به گفته این مقام آمریکایی، بایدن و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین درباره مشکلاتی که کی یف در زمینه‌های انرژی و زیرساخت‌ها با آن روبرو است، ارائه حمایت اقتصادی آمریکا به این کشور، نیازهای بشردوستانه و نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع اوکراین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 کانال تلگرامی تارنمای خبری اوکراینی “یونیان” و همچنین تارنمای روزنامه گاردین با انتشار تصویر و فیلمی از حضور بایدن در نزدیکی یکی از کلیساهای پایتخت اوکراین از دیدار وی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود خبر دادند.

سفر بایدن به اوکراین نخستین سفر وی به این کشور در آستانه یکسالگی جنگ اوکراین انجام شد.

سی ان ان در همین رابطه گزارش داد، زلنسکی چندین بار از بایدن برای سفر به اوکراین دعوت کرده بود. رئیس‌جمهوری اوکراین دسامبر گذشته برای نخستین بار پس از آغاز جنگ از کشورش خارج شد و به آمریکا سفر کرده و با سران کنگره و همتای خود دیدار کرده بود.

سی ان ان همچنین خبر داد که بایدن در جریان دیدار با زلنسکی بسته ۵۰۰ میلیون دلاری کمک های آمریکا به اوکراین را اعلام کرد. به گفته وی، این کمک ها شامل تجهیزات نظامی از جمله مهمات توپخانه، سامانه های ضد تانک جاولین و توپ های هویتزر می شود.

زلنسکی نیز گفت که در گفت‌وگو با بایدن در مورد تحویل “سلاح های دوربرد” جدید به اوکراین رایزنی‌هایی انجام گرفت.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا