سیاسی

سفر قریب‌الوقوع هیاتی از نمایندگان مجلس به سوریه و لبنان برای دیدار با مبارزان فلسطینی

سفر قریب‌الوقوع هیاتی از نمایندگان مجلس به سوریه و لبنان برای دیدار با مبارزان فلسطینی

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت در اجرای عملیات طوفان الاقصی، گفت: این عملیات حادثه تاریخی بود و زین پس باید قیام مردم فلسطین و پروند رژیم صهیونیستی را به قبل از ۷ اکتبر و این عملیات تقسیم کرد.

قالیباف: رایزنی‌های پارلمانی با رؤسای مجالس کشورهای اسلامی برای حمایت از فلسطین در جریان است
وی در این راستا، اظهار کرد: همه تحلیل گران و سیاستمداران دنیا این موضوع را تصدیق می کنند و از آن شوکه شده اند زیرا علاوه بر اینکه حمله ترکیبی بود، دفاع مشروع مردم فلسطین از حقوق خود محسوب می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه فلسطینیان این عملیات را پس از سال‌ها تحمل ظلم انجام دادند، ادامه داد: در واقع طی این سال ها شاهد ظلم ها، تصمیمات و سیاست های یکجانبه رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در غرب خصوصا آمریکایی ها علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین بوده ایم.

جلال‌زاده با یادآوری اینکه رهبر انقلاب اسلامی چند سال قبل فرمودند “این رژیم ۲۵ سال آینده را نخواهد دید” اما خیلی ها نسبت به این موضوع تردید کردند، تصریح کرد: این مهم در حالیست که در سفر دو ماه قبل هیاتی از کمیسیون امنیت ملی مجلس به لبنان و ملاقات با سید حسن نصرالله؛ این سوال را مطرح کردم و وی تحلیل عقلانی از این موضوع ارائه کرد.

وی افزود: رژیمی که ادعا می‌کرد ارتش اول منطقه را دارد و می تواند امنیت سایر کشورها را تامین کند، امروز در ساده ترین مسائل امنیتی برای شهرک نشینان خود مانده است لذا نباید فراموش کرد این عملیات با وجود فعالیت همه سرویس‌های متعدد اطلاعاتی صورت گرفته که رژیم صهیونیستی به آنها افتخار می‌کرد.

جلال زاده با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی تاریخی بوده و ثمره آن را مردم فلسطین خواهند دید، گفت: مجلس شورای اسلامی از ساعات اولیه، این عملیات را رصد کرد و نمایندگان در نطق های خود به این موضوع اشاره و حمایت‌ خود را از مردم فلسطین اعلام کردند. در این میان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز به سرعت با مسئولان ذیربط ارتباط برقرار کرد.

وی در گفت‌وگو با خانه ملت بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی همچنین جلسه‌ای را با نمایندگان جنبش جهاد اسلامی، حماس و دستگاه های ذیربط برای ارزیابی آنچه در میدان غزه و سرزمین های اشغالی رخ داد، تشکیل داد و به بررسی پیش بینی ها برای آینده این عملیات پرداخت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس  با بیان اینکه به احتمال قوی هیاتی از نمایندگان مجلس برای دیدار با مبارزان فلسطینی به کشورهای همسایه مثل سوریه و لبنان که در همسایگی سرزمین های اشغالی هستند سفر خواهند کرد، گفت: به مسئولان امر اعلام کردیم مجلس شورای اسلامی آماده هر گونه حمایت در این زمینه است؛ قطعا نظام اسلامی در این راستا سیاست های خود را دارد و نمایندگان انقلابی مجلس در صف اول مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند و حمایت های خودشان را دریغ نخواهند کرد.

انتهای‌پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا