سیاسی

سفیر یمن: مسلمانان جهان هرکاری می‌توانند برای فلسطین انجام دهند

سفیر یمن: مسلمانان جهان هرکاری می‌توانند برای فلسطین انجام دهند

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، ابراهیم دیلمی سفیر یمن در تهران در همایش غزه نماد مقاومت و بیداری که با حضور سفرای کوبا، یمن، ونزوئلا و عراق، نماینده جهاد اسلامی، نماینده جنبش حماس و جمعی از چهره‌های مطرح سیاسی امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در حال برگزاری است، گفت: بر تمام دانشگاه‌های جهان لازم است برای روشنگری دانشجویان مراسمی مثل امروز را برگزار کنند. غرب و امریکا امروز دانشگاه‌هایی را می‌خواهند که به حد آنچه خودشان می‌خواهند آنها را نگاه دارند نه دانشجویی با فکر و بصیرت!

رستمی: جنگ غزه نبردی آخر الزمانی و تعیین‌کننده برای آینده‌ی دنیا است
وی با اشاره به اینکه مردم یمن همدردی و ابراز تسلیت با تمام مردم غزه و برادرانمان در فلسطین دارند افزود: نباید در مقابل این نسل کشی و کشتار وسیع سکوت کرد و آنچه در ۷ اکتبر توسط حماس محقق شده را نباید نادیده بگیریم. این را هم فراموش نکنیم که امروز مجاهدین فلسطینی نیروهای اسرائیلی را مجبور به عقب نشینی کرده‌اند.

سفیر یمن در تهران، خاطرنشان کرد: بعد از اینکه غرب کافر و آمریکا دید اسرائیل در آستانه فروپاشی است به کمک آنها آمدند و قبل از اینکه ما این جنگ را علیه مردم فلسطین بدانیم در واقع باید بدانیم که این جنگ، جنگ بین کف و اسلام است. این مطلب را حضرت امام چهل سال پیش مطرح کردند و امروز می‌بینیم محقق شده و به مردم یمن تقریبا هر روز تظاهرات گسترده‌ای در حمایت مردم فلسطین انجام می‌دهند.

دیلمی در ادامه گفت: برادران شما در یمن آنچه تحت عنوان کمک‌های مردی است به دست فلسطینیان رساندند. ما مردم یمن در کنار مردم فلسطین ایستادیم و هر کمکی از دستمان بربیاید کوتاهی نمی‌کنیم. امروز مسئولیت ما نسبت به جهاد افزایش پیدا کرده و امروز کار و مسئولیتی که بر عهده ماست با قوت بیشتری به دوش ما افتاده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه باقی کشورهای عرب حمایتی از مردم مظلوم فلسطین نداشته‌اند تصریح کرد: همچنین گویی مسلمانان مسئولیت خودشان را رها کردند و همانطور که امام موسی صدر فرمودند آزادسازی فلسطین محقق نخواهد شد جز به دست شرفا و بزرگان.

سفیر یمن در تهران، اظهار داشت: بحث کمک های مردمی به فلسطین هست اما انقدری که باید باشد نیست و کشور یمن انچه در درسترسش هست در اختیار مجاهدین فلسطینی قرار می‌دهد. مسلمانان جهان حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند این است که یک جا ننشینند و حداقل شعار دهند. حداقل از محصولات امریکایی اسرائیلی خرید نکنیم چون یقینا در خون شهدا شریک هستند. ما در این جهان سه صنف یا فروشگاه داریم. آنچه به عنوان صنف اول هست دانشگاه عربی است که بسته شده، دوم سازمان همکاری‌های اسلامی است و صنف سوم سازمان ملل هست که بسته شده است.

دیلمی در پایان سخنان خود گفت: در آخر بگویم به هر مقدار که می‌توانیم باید کنار مردم فلسطین بایستیم و خودمان را قدرتمند کنیم. این مسئولیت نیروهای حماس و هجوم به اسرائیل نباید عادی جلوه کند و باید مدام در موردش صحبت شود. مردم فلسطین برای این حمله نیاز به هیچ اجازه‌ای نداشتند چرا که آنجا سرزمین آنهاست.

در ادامه این مراسم خالد قدومی نماینده حماس در خصوص وقایع اخیر فلسطین گفت: وعده ی الهی است که در این جنگ پیروز شویم. برای اولین بار موازنه قوایی در درگیری با دشمن توسط طوفان الاقصی شکل گرفت.

نماینده حماس با اشاره به اینکه فرصت نابودی رژیم صهیونیستی را نباید از دست دهیم گفت:  خداوند فرموده اگر صبر کنید پیروز خواهید شد.ما به روز شده ایم و باید کمی برای پیروزی منتظر باشیم، مقاومت هم تا آخر ایستاده است.

خالد قدومی افزود: انتقام خون شهیدان را از رهبران مقاومت مطالبه می کنیم. امت های ساکت که مشغول بیانیه دادن هستند باید اقدامات قاطعی انجام دهند.

 وی تاکید کرد: ما به دنبال آتش بس نیستیم بلکه حقوق ملت فلسطین را می خواهیم، چرا غیر قانونی گذرگاه رفع تا الان باز نشده است.
/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا