علمی و فناوری

سقوط شهاب‌سنگ نیم‌ تُنی در تگزاس آمریکا / عکس

سقوط شهاب‌سنگ نیم‌ تُنی در تگزاس آمریکا / عکس

سازمان فضایی «ناسا» تایید کرد که این شهاب سنگ پس از ورود به اتمسفر زمین و سقوط در منطقه‌ای در نزدیکی «مک‌آلن» تگزاس، متلاشی شد.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر چند شهاب‌سنگ‌ها معمولا در سرعت بالا با اتمسفر زمین برخورد می‌کنندT اما با حرکت در داخل اتمسفر سرعت آنها کم می‌شود و پیش از برخورد با زمین به قطعات خُرد متلاشی می‌شوند. شهاب‌سنگ‌ها به سرعت سرد می‌شوند و خطری برای مردم به شمار نمی‌روند.

این سازمان فضایی گزارشی از این حادثه را به همراه نقشه‌ای از مکان احتمالی سقوط این شهاب‌سنگ منتشر کرد.

شبکه خبری KDFW وابسته به فاکس نیوز نیز ویدیویی از یک دوربین امنیتی خانگی منتشر کرد که در آن صدای انفجار شنیده می‌شود و پرندگان پراکنده می‌شوند.

سقوط شهاب‌سنگ نیم‌ تُنی در تگزاس آمریکا / عکس

بنا بر اعلام سازمان آب و هوای ملی در «بانسویل/ریو گرانده ولی» چندین نفر وجود احتمالی شهاب سنگ را در غرب «مک آلن» گزارش داده‌اند. این سازمان آب و هوایی همچنین گزارش داد که تجهیزات نقشه‌برداری صاعقه زمین ثابت (Geostationary Lightning Mapper) برق (درخشندگی) ناشی از این شهاب سنگ را ثبت کرده است.

«ادی گورا» کلانتر ناحیه «هیدالگو کانتی» با انتشار یک توییت اعلام کرد که کنترل کنندگان ترافیک هوایی در «هوستون» به او اطلاع داده اند که دو هواپیما گزارش داده اند که آنها نیز یک شهاب سنگ را در آسمان در نزدیکی مک‌آلن دیده اند.

ناسا اعلام کرد: شهاب سنگ مشاهده شده در مک آلن یادآور این مساله است که لازم است ناسا و دیگر سازمان‌ها شناخت و محافظت از زمین را افزایش دهند و دانش و تجربه علمی و فنی را برای افزایش کاوش‌های فضایی و ارتقای فهم ما از منظومه شمسی ترکیب کنند.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا