تهران

سلاجقه: مدیریت پسماند باید هوشمندسازی شود/ معضلات آرادکوه در ورودی تهران، زیبنده پایتخت نیست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ری، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز دفن پسماند آرادکوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیر موفق در سطح ملی و استانی کسی است که معضلات زیست محیطی تهران را حل کند و یکی از جاهای ملموس در حوزه محیط زیست، بحث ساماندهی پسماند است.

وی با تاکید براینکه باید به سمت هوشمندسازی در حوزه مدیریت پسماند برویم، گفت: باید سعی کنیم با همکاری شهرداری، سازمان محیط زیست و سایر دستگاه‌ها به سمت فناوری‌های نو، هوشمندسازی و دیجیتالی برویم و دراین خصوص با شهردار تهران نیز رویکرد زیست محیطی خوبی دارد و می‌توانیم با طرح‌های جهادی این موضوع را ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست در رابطه با انتشار بوی نامطبوع آرادکوه تصریح کرد: این مرکز در ورودی شهر تهران و نزدیک فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره) و در مسیر عبور میهمانان خارجی واقع شده است که زیبنده پایتخت نیست.

سلاجقه در رابطه با بحث جابجایی آرادکوه بیان کرد: در حال جمع آوری داده‌ها هستیم و سعی می‌کنیم با نشست‌های ملی و استانی، موضوع آرادکوه را ساماندهی و بحث جابجایی آن را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی زیرساخت همه کارها است، افزود: پسماند ورودی به آرادکوه ۶۴ درصد رطوبت دارد و تراکم روزانه ۵۲۰۰ تن زباله در روز، به تبع بوی نامطبوع ایجاد خواهد کرد لذا باید تفکیک از مبدا انجام شود.

معاون رئیس جمهور در پایان با اشاره به مطالبات زیست محیطی از شهرداری از جمله موضوعات حمل و نقل عمومی و استفاده از بنزین با یورو۶، خاطرنشان کرد: آلایندگی شهر تهران اولویت اول سازمان محیط زیست و موضوع ساماندهی پسماندها اولویت دوم این سازمان است که در حال پیگیری آنها هستیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا