علمی و فناوری

سلاح‌های تازه‌نفس ارتش/ عکس

سلاح‌های تازه‌نفس ارتش/ عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده، پهپادهای راهبردی چند منظوره ابابیل۴، ابابیل ۵ با قابلیت اجرای انواع ماموریت‌های شناسایی، مراقبت، جنگ الکترونیک، جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی، رزمی، همچنین پهپادهای آرش و باور با قابلیت اجرای ماموریت انهدامی، دور برد و نقطه زن و نیز پهپاد جت کرار با قابلیت اجرای انواع ماموریت‌های هدف، رزمی و رهگیر هوایی انواع پرنده‌های بدون سرنشین هستند که امروز به ارتش الحاق شدند.

پهپاد آرش یک پهپاد انتحاری با برد ۲۰۰۰ کیلومتر است که به عنوان دوربردترین پهپاد انتحاری جهان نیز شناخته می‌شود. این پهپاد توانایی سرکوب پدافند هوایی را دارد. پهپاد آرش دارای نقشه ضد رادار است. همچنین این پهپاد مجهز به یک سیستم هدایت ماهواره‌ای و سیستم اینرسی است که به آن اجازه می‌دهد دقتی زیر ۷ تا ۱۰ متر داشته باشد.

پهپاد باور نیز یکی دیگر از پهپادهای انتحاری ایران است که برای انهدام موازین از پیش تعیین شده بکار گرفته می‌شود. این پهپاد یکی از پهپادهایی است که بر روی ناو پشتیبانی لجستیکی شهید مهدوی سوار می‌شود.

پهپاد جت کرار یک پهپاد چندمنظوره است که یه یک موتور توربو جت مجهز شده و اولین پهپاد ساخت ایران با پیشرانه جت و توانایی حمل سلاح است. پهپاد کرار تاکنون در ۴ نسخه متفاوت شامل موارد زیر تولید شده است: پهپاد انتحاری، پهپاد ضد زیردریایی، پهپاد رهگیر هوایی و پهپاد حامل موشک کروز

مهمانان تازه‌نفس ارتش در میدان نبرد/ عکس

پهپاد ابابیل ۵ یک پهپاد مسلح تاکتیکی است که توسط شرکت هواپیماسازی ایران ساخته شده است. این پهپاد می‌تواند ۱۲ ساعت بدون وقفه پرواز کند و تا ارتفاع ۲۵ هزار پایی اوج با سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت اوج بگیرد.

پهپاد ابابیل ۵ برای انجام مأموریت‌های زیر بکار گرفته می‌شود: مراقبت و شناسایی، جمع‌آوری اطلاعات و جنگال و مأموریت‌های رزمی با قابلیت حمل بمب‌های هواپرتاب خانواده قائم و موشک‌های ضدزره خانواده الماس در شش جایگاه تسلیحاتی

مهمانان تازه‌نفس ارتش در میدان نبرد/ عکس

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا